woensdag 24 november 2021

Advent Uitdaging week 8

 

En dan zijn we ineens bij de laatste drie vandaag! Dat ging snel, en boven verwachting lukte het ook nog om elke week drie werkjes te hebben. En zelfs heb ik er een beetje meer, en heb ik de top al een heel eind in elkaar... 

Kerst is natuurlijk wel gezellig met al die versieringen, en die kneuterige tomtes hier, met alles wat je daarbij kunt fantaseren, zijn ook leuk, maar uiteindelijk gaat het daar niet om met Kerst. 

De religieuze plaatjes waren nog niet zo aan bod gekomen, maar hier hebben we dan toch een kerkje. Uit een ouder tijdschrift uit het buitenland, ben even vergeten welke het was.

Het kerststalletje liet ik afgelopen vrijdag al zien, met viltnaalden geprikt op een stukje oud beddengoed. Ik vond eigenlijk geen borduurpatroon 'kerststalletje' dat me aansprak, en dit was wel weer heel erg leuk om te doen. 

En dan nog een engeltje uit een Portugees borduurblad uit 1998 (redelijk recent gekregen als ik me goed herinner).


Wel een beetje anders dan het origineel, maar zo past ze er goed in, vond ik. 


Dat waren ze alle drie... tijd om er een geheel van te gaan maken... Hebben jullie volgende week woensdag ook een totaaloverzichtje?


In een Frans borduur blad vond ik mooie letters om een tijdsindicate te borduren, als extra toevoeging, in plaats van een label op de achterkant. 


De andere toevoegingen laat ik een volgende keer wel zien. 

Dan ga ik nu eens kijken of de andere deelnemers ook weer een bijdrage hebben vandaag, kijken jullie mee?

De blogs van:

En dan nog een Facebooklink:

6 opmerkingen:

  1. Nice to see so many different crafts in one place - you are truly multi-talented ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het engeltje vind ik zo erg leuk! (en dat nummer van dat borduurblad heb ik zelf ook, nu nog een beetje tijd ervoor vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige werkjes allemaal zeg, succes ermee verder.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi weer. Ja, een engel mag zeker niet ontbreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een mooi geheel van weten te maken. Het stalletje is een toppertje.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!