dinsdag 21 juli 2020

Mini muis


Via Hobbii bestelde ik een aantal maanden geleden wat spulletjes, en toen vond ik ook een pakketje voor het maken van muizenzusjes. Dit leek me leuk om eens te proberen, me niet realiserend hoe mini ze waren. Het pakketje bevatte het patroon in 7 talen, en de extra dingetjes, zoals oogjes, kantje, metaaldraad. Garen moest er nog bij. Dat werd m'n nieuwe favoriet Arwetta van Ficolana (gekocht in Värnamo). En dan de naalden... wacht eens, ik kreeg nog van die aparte naaldjes van Addi, CraSyTrio heten ze... die kan ik dan wel eens uitproberen.


En die bleken ideaal voor dit project, met z'n weinige stekenaantallen in een toer. Het meeste steken wat ik op de naald had, waren er 20!


Nu waren deze naaldjes 2,0 mm, het patroon was eigenlijk voor 2,5. Nu brei ik los, en Arwetta is voor 2,5-3 dus die naaldjes leken me wel geschikt. Waren ze ook, maar het geheel werd wel een cm kleiner dan in het patroon. Dus moest ik ff goed kijken en nadenken bij het op lengte knippen van de stukjes metaaldraad voor in de pootjes en de staart. Maar het is gelukt en het muisje is ca. 9 cm.


Een jasje hoorde er ook bij, en daarvoor gebruikte ik een restje wit wat ik over had van de Kleurige Klimmers (die geverfd had moeten worden, maar aangezien we niet meer in Nederland geweest zijn, nog steeds wit is...).


Het jasje moest wel even opgespannen worden om te zorgen dat de onderrand niet omkrult. Daarna het knoopje erop genaaid, het lusje gemaakt en een kanten kraagje langs de hals uit het pakketje.

Voor wie ze erg leuk vindt, het patroon is ook te vinden via GoHandmade, in het Nederlands zelfs, dat stond dan weer niet in het boekje, wel engels, maar ik heb uiteindelijk toch maar de Zweedse vertaling gebruikt.

Dan zie je ook dat er meer muisjes zijn, dus ik priegel nog even verder!


Meer poppen/amigurumi nieuws is misschien wel te vinden via:

Angélique,

Heb je vandaag ook een poppenberichtje en wil je erbij in de lijst, laat het me weten!

5 opmerkingen:

  1. Tjonge, dat is echt een klein muisje...maar wel heel grappig met dat jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt schattig! En knap gedaan, zo klein, dat is mij wat te priegelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerd.
    Breien die 'kromme' pennen fijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja absoluut, ideaal voor dit project waarbij er maar zo weinig steken in een toer zitten.

      Verwijderen
  4. oef wat een gepriegel maar wel een dot van een muis.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!