zondag 21 juni 2020

Midsommar


Dit weekend is het Midsommar, voor de Zweden net zo belangrijk als Kerst. Dit jaar uiteraard zonder de traditionele vieringen waarbij men met bloemenkransen in het haar, en als je hebt klederdracht aan, rond de meipaal danst. Echt een gezinsfeest. Vorig jaar zijn we wel geweest bij zo'n viering. Het leek me leuk om bloemenkransen te haken, en voor Breiclub.nl schreef ik uit hoe ik dat gedaan heb. Natuurlijk zijn de bloemen ook los te gebruiken.

Ik werk dit weekend vooral, vrijdag, zaterdag en zondag. Wel nog ff een speurtocht uitgezet voor dochter in de tuin, met een prijsje en een kwarktaart gemaakt (had nog een bakpakketje uit Nederland staan, over de datum inmiddels - oeps). Fijne zondag!


1 opmerking:

  1. Ik las ook al over Midsommar vieren op Zweedse instagramaccounts. Ik zou wel eens rond die tijd in Zweden willen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!