donderdag 11 juni 2020

Update Knuffellapjesdeken


We hadden even een weekje vrij, tijd om aan de rand te breien. Nu was dat iets minder voor ons testers, dus ik heb slechts 2 herhalingen af op het moment dat ik dit schrijf. Waarschijnlijk wel iets meer tegen de tijd dat jullie het lezen. Je kunt al wel zien dat de kleur verandert.


Afgelopen maandag begonnen we aan lapje 23, dubbelbreien. Dat had ik nog nooit gedaan, dus dat was wel even spannend. En omdat je dan ook dubbel zoveel steken nodig hebt, heb ik toch maar de lange breinaalden uit het vet gehaald. Dat was weer even wennen, moet ik zeggen. Ik brei eigenlijk altijd op rondbreinaalden of korte sokkennaaldjes.


De grap van dubbel breien is dat beide kanten voorkant kunnen zijn, alleen tegengesteld van kleur. Was zeker handiger geweest met zo'n speciale ring om je vinger om de draden op de plek te houden. Die is dus toegevoegd aan het verlanglijstje.

Collega-testers waren er wel mee aan het tobben en zweten, dus ik verwachtte wel grote drama's, maar dat viel mij uiteindelijk reuze mee. Het duurt alleen wel 2x zo lang voor je zo'n lapje af hebt. Langs de kanten heb ik hier en daar iets niet helemaal goed gedaan, maar op zich ben ik wel blij met mijn eerste dubbelbreilapje. En ik vond het nog wel leuk ook, eigenlijk.


Het lapje van vandaag is maar een halfje, en deze steek vind ik zo geweldig leuk om te doen. Zeker als een van de drie kleuren een verloopkleur is. Ik vond het bijna jammer dat ik klaar was.


Deze lapjes met afwijkende maten komen aan de buitenkant van het lapje. En worden aan 1 stuk gebreid. Vandaar dat de breinaald er nog in zit, zie je gelijk m'n favoriete KnitPro sokkennaaldje.


Zo'n heerlijk project dit, leerzaam, afwisselend, leuk om iets met anderen te doen, al is het dan via de laptop/telefoon. Naantje Knit, bedankt!


4 opmerkingen:

  1. Super leuk, zoveel verschillende technieken uitproberen! Dubbelbreien wil ik ook nog eens proberen. Die andere is de linnensteek, toch? Ja, die is heel leuk met verschillende kleuren, apart effect. Maar ook die gaat op zich niet echt snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben toch zo benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit wordt een prachtige vrolijke knuffellapjesdeken! Met een hele mooie gebreide rand errond, komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!