dinsdag 29 augustus 2017

Dalarna mutsje voor Poppie


Tijdens de vakantie in april (een weekje Zweden) had ik de kleertjes gemaakt, en nu lag er nog een pakketje op een bijpassend mutsje te maken. Ook weer van Dita Blom (Blomsterstuga), het patroon staat ook in het poppennummer van haar digitale magazine. Het mutspakketje had ik meegenomen naar Zweden ook weer, en daar heb ik het borduurwerk gemaakt. Thuis heb ik 'm in elkaar gezet en gevoerd.


Was een leuk klusje, ik vind dat borduren vooral heel fijn om te doen, yllebroderi wordt het genoemd in Zweden, wolborduren.


Nou ja, Poppie is er netjes mee in elk geval. En er bleef nog zo'n strookje stof en vadmal over, dat ik hoopte dat ik er nog een armbandje van zou kunnen maken. Ik had zulke leuke voorbij zien komen op Instagram dat ik dat al een heel tijdje ook eens wilde proberen.


En zowaar, het paste, en met een beetje inspiratie uit het boek Helenes Yllebroderi van Helene S. Lundberg, kwam dit onder m'n naald vandaan.



Voor meer poppennieuwtjes kijk bij:

Blauw ruitje,
Es,
Jannie,
Prie Praat,
Ria 
Rita,
Rozemarijn en
Sandra!
Tinne

4 opmerkingen:

  1. Het mutsje is prachtig geworden!! en wat leuk dat je ook nog het armbandje kon maken.
    De kleertjes heb ik ook gemaakt misschien volgt het mutsje nog eens. Leuk he bij Blomsterstuga!?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig mutsje, mooi hoor en het lijkt me een leuke techniek :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er mooi en authentiek uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!