zaterdag 19 mei 2012

Tuinieren


Een klein blokje, ook weer voor de magic pillow. Steeds meer gaatjes raken opgevuld. Dit patroontje is er weer een uit een serie, dit keer van April Mae Designs, waar elke maand een gezellig zonnetje verschijnt. Dit is het blokje van mei. Het origineel was met de naaimachine geappliceerd en dat leek me wel leuk om eens te proberen. Alleen de gezichtjes heb ik met de hand geborduurd en het frivolité gietertje (dat ik al eens eerder heb laten zien) heb ik er uiteraard ook met de hand op vast gezet.

Uiteraard heb ik met dit mooie weer ook getuinierd, maar eigenlijk niet zoveel foto's gemaakt. Veel onkruid weg halen, niet echt inspirerend. Maar toch ook weer een stukje pad gemaakt en een nieuw vriendje verwelkomd in de tuin (maar daarover in een later berichtje meer).


Hier zie je de aardbeien al lekker bloeien, de eerste groene aardbeitjes vond ik ook al. Nog even geduld en en paar van dit soort mooie dagen... ik verheug me alvast op de eerste verse aardbeitjes. In het 'klimrekje' bloeien de schönemannen, een kruising tussen framboos en braam, erg lekker! Vorig jaar waren ze bevroren, maar op advies van mijn pa heb ik deze winter de nieuwe scheuten plat op de grond laten liggen, pas toen de meeste vorst voorbij leek, heb ik ze weer aan het rek bevestigd. Nu zijn ze de winter een heel stuk beter doorgekomen.


Dit bruidbloem struikje heb ik een paar jaar geleden op een Koninginnedagmarkt gekocht hier in de buurt, en elk jaar rond die tijd begint hij te bloeien, helemaal vol kleine witte bloemetjes met roze. En zoals je ziet zijn de bijtjes er ook blij mee.

4 opmerkingen:

  1. Het is zeer groeizaam weer: nat en nogal warm. In onze tuin is dat ook goed te zien, ook aan het onkruid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blokje, grappige bloem! En ik dacht Gieter??? Maar die heb je er zelf van frivolité bij gemaakt? Mooi, creatief!!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Good to see the sun shining on your pillow, I wish it would shine here. I reckonised Jane's watering can too!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!