woensdag 14 maart 2012

WOW: bezig op woensdag


Het was een heel gepriegel met heel veel kleine stukjes, maar het is nu dan toch af, het tweede blok van de Hobbit. Hier zie je de kapstok van Bilbo Baggins, de hobbit die op een avond ineens 13 dwergen en Gandalf op bezoek kreeg, wat meteen ook het begin betekende van zijn avonturen. Het patroon vind je hier.

Het uitzoeken van de kleuren was al een uitdaging, ik houd niet zo van blauw, grijs en geel, maar het origineel heeft de kleuren keurig volgens de beschrijving van J.R.R. Tolkien. Zelfs nog op volgorde van binnenkomst, met als laatste de hemelsblauwe van dwerg Thorin. Ik heb de kleuren braaf gevolgd, maar dan wel met de nuances die mij meer aanspreken, geen fel rood, maar warm rood en zo, het blauw wat neigend naar groen (behalve dan die van Thorin), het geel wat naar bruin...

Samen met het eerste blok ziet het er dan zo uit:


Verder ben ik aan het kokkerellen geweest, af en toe heb ik ineens zin om wat uit te proberen. En hoe meer je leest over E-nummers, en de grote overschotten aan suikers en verkeerde vetten, hoe meer ik toch maar zelf wil maken. Al ben ik beslist geen goede of handige kok.


Vandaag heb ik kokoskoekjes gebakken naar dit recept. Wel met gewone witte bloem, wat eigenlijk ook niet zo heel erg goed is. Maar zonder suiker! En chocolademousse gemaakt (ja, er staat nog meer in de koelkast - ik heb uiteraard wel geproefd, maar er staan nog steeds 3 schaaltjes in de koelkast). De mousse was makkelijk te maken en smaakt verrukkelijk! Het recept vind je hier.

Wil je zien wat anderen doen op deze woensdag, zie Esther's Blog (met ook een voorproefje van haar nieuwe mystery BOM, ik ben zo benieuwd!)

4 opmerkingen:

  1. A hobbit quilt - how neat! Those are tiny pieces now that I see the other block. Well done.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die wordt vast supermooi, het begin is er in elk geval!
    Groetjes,
    Nanaya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, jij gaat hard zeg! En die koekjes zien er lekker uit. Ik krijg er zin in.
    Groetjes
    Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gepriegel, ben benieuwd hoe die verder wordt. Lekkere kokoskoekjes, mmm. Groetjes van JOke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!