vrijdag 13 januari 2012

Paars frivolité


Woensdag begon ik aan de TIAS van Jane Eborall, en dat gaf me ook inspiratie om aan dit grotere werk te beginnen. Het moet ketting 'Duchess' worden uit het boek van Marilee Rockley Boutique Tatting. De ketting die je op de voorkant ziet. Gek, hè, dat ik 'm niet in het groen maak.... (komt omdat ik nog een andere ketting in de planning heb, wel in het groen... tja, je had het kunnen weten!)

Hier een detail van het eerste stukje:


Ik gebruik Lizeth 10 in dezelfde kleur als ik de TIAS maak, maar die is een maatje dunner, namelijk 20.

Vandaag kwam dag 2 uit, en nu ziet het er zo uit. Ik begin een ideetje te krijgen, maar Jane kennende zal ik nog wel 10 keer van idee veranderen voor het af is. (Zo lijkt het heel groot, maar het is echt klein.)

5 opmerkingen:

  1. Wat het ook wordt uiteindelijk, het is nu al een juweeltje! :)
    Lekker zo doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een chique halssieraad, het wordt echt een beauty en dan ook nog in het koninklijk paars, om van te smullen zo mooi!
    Je TIAS ziet er spannend uit, de volgende keer een centje er naast leggen voor het idee van de grootte, dan kunnen we beter inschatten hoe groot je kleine werkstuk is. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frivolite ziet er zo mooi uit altijd, het lijkt mij heel leuk om ook te gaan doen. Nu wilde ik vragen waar kan ik de materialen krijgen om te beginnen?

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar kan ik die patronen vinden? Ik zou het ook wel eens willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!