dinsdag 16 augustus 2011

Vergeten groenten


Met al die regen van de afgelopen tijd was ik nauwelijks in de tuin geweest. Nu ik gisteren flink aan het onkruid wieden ging - vond ik dan ook vanalles! Aardbeien, sjalotjes, courgettes (vandaag van die enorme grote een pan soep gekookt als maaltijdsoep, waar van gesmuld hebben en ook nog eens genoeg voor ons allebei in de diepvries gaat)... Helemaal rechts op de foto, zie je een gevallen peertje. Nog wel niet echt rijp, maar ik kon 'm toch niet weggooien.




Ik vond nog bonen, intussen alle stadia van dikte, de dunnetjes hebben we gisteravond gelijk gegeten. Manlief kon het niet laten deze 'vakantiefoto' te maken. De dikkere bonen heb ik nog bewaard om echte Betuwse 'appels met kruipers' van te koken (gisteravond gelijk zoete appels gehaald bij pa en ma) en de heel dikke bonen heb ik gedopt (wat een rotwerk!), en verdwijnen wel een keer in een eenpansgerecht.


Tot zover de wel heel letterlijk vergeten groenten...

5 opmerkingen:

  1. Betuwse appels met kruipers!!????
    Je maakt me nieuwsgierig, in Drenthe kennen we dat niet. Kun je het recept bloggen? B.V.D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wil ook wel graag het recept, steeds leuk om iets nieuws uit te proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de mooie courgettes had ik al gekregen! :)
    Leuk om je zo op de bank te zien zitten met een kat ernaast. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt heel lekker maar ik ken het gerecht ook niet;) Wij hadden na de vakantie echt een giga courgette maar daar had ik inderdaad ook soep van kunnen maken!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!