zondag 12 juni 2011

Onderzetter?


Laatst was ik op zoek naar het patroontje van de eenvoudige boekenlegger waarmee ik zelf het frivolité-avontuur begon voor iemand die het ook wilde leren. Daarbij kwam ik een oud Anna-patroon tegen voor onderzetters. Dat leek me wel geinig om te maken. 




Het patroon was voor naaldfrivolité, dus de naald ter hand genomen en begonnen. Wel leuk om het 'blok-frivolité' ook eens met de naald te doen. Eenmaal met de rand bezig bleek het groter te worden dan aangegeven en dan gepland (ruim 15 cm i.p.v. 13). En dat terwijl ik de voorgeschreven naalddikte gebruikte (5) en zelfs ook het voorgeschreven garen (Coats Aida 10) in een ander kleurtje. 




Nou goed, wat ik er nu mee ga doen weet ik nog niet. Want een beetje groot voor het koffiekopje is-ie wel. Ik had zelfs al plannen om er meer te maken en ik vond dit garen ook nog in een ander tintje... Maar nu denk ik dat ik dat toch maar niet ga doen. Is ook niet zo erg, vervelen deed ik me toch nog niet.

4 opmerkingen:

  1. ik vind dat toch zo schoon hé ! als ik nu eens 2 levens tegelijk had, kon ik dat misschien ook leren .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is het kleedje bruikbaar onder een plant? Het is wel jammer natuurlijk dat je dan nauwelijks iets ziet van het frivolité.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vind je geen plaatsje ik heb nog plekjes vooral omdat het zo mooi is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe krijg je het voor elkaar , lijkt mij zo moeilijk, echt knap en vooral mooi gemaakt! Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!