maandag 27 juni 2011

Halssieraad van frivolité


Dit is 'm dan geworden, het halssieraad van frivolité, geïnspireerd door de gebreide kettingen van Just-Do. Ik heb hiervoor de kleinste rozenhouten frivoliténaald gebruikt uit het pakketje dat ik laatst kocht. De wolletjes komen allemaal uit de voorraaddozen. Het was even speuren om de gewenste kleurencombinatie te vinden, maar ik geloof dat ik daar wel aardig in geslaagd ben. 




Ik begon met een berg patronen, maar gaandeweg week ik daar steeds meer vanaf, en uiteindelijk heb ik de map aan de kant gelegd en ben zomaar wat gaan doen. En eigenlijk word ik daar wel heel blij van. Frivolité was zo'n beetje het enige waarbij ik me braaf houdt aan patronen, hooguit een kleurtje aanpas of zo. Ik heb wel eens wat geëxperimenteerd, maar dat werd nooit veel. Maar deze keer lukte het stukken beter!


Later deze week zal ik meer vertellen over de onderdelen van de ketting/sjaal en wellicht een paar patroontjes delen van mijn eigen brouwsels. Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden. Zelf vond ik het in elk geval enorm leuk om te doen!

15 opmerkingen:

  1. Wat een vreselijk mooie ketting, alhoewel de naam halssieraad wel beter past bij deze sjieke uitvoering. Echt geweldig mooi gemaakt. Compliment! groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PRACHTIG!!!!
    Oh meid, ik zit ervan te kwijlen.
    Je doet ons er een plezier mee als je wat patroontjes zou willen delen hoor, ik zal niet de enige zijn!!!
    Wat ben jij toch knap zeg!!
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind hem echt heel geslaagd... ben zelf aan het experimenteren met frivolté en tot nu toe , hou ik me aan heel fijn garen, wel meestal zelf verzonnen dingentjes , maar die wol heeft ook wel wat ...maar dan doe je dit met een naald ipv een klosje ? heb ik nog niet gezien hoe dat moet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleuren vind ik heel zomers en het lijkt me een heerlijk sieraad om te dragen. Lekker licht en vrolijk!!

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi!! Frivolite is een techniek waar ik helemaal niet in thuis ben, maar de resultaten altijd wel heel erg van bewonder. Dit is absoluut geen uitzondering. Draag het met trots, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een heel mooi sierraad geworden, Mooie kleurencombinaties en heel fijntjes. Leuk om deze techniek steeds voorbij te zien komen op jouw blog.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi! Zeker echt geslaagd!Ook de kleurstelling is goed gekozen! Helemaal top!
    Graag zou ik het erg leuk vinden, als je nog eens verteld hoe je het precies gedaan hebt???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Heel mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, wat mooi....
    Hij is echt prachtig geworden, en wat een mooie techniek.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh.Wie schön geworden!!!!I like it!
    Viele Grüße Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corina!! Supermooi!! De kleuren zijn ook geweldig!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful! I love your blog background too..leaves and trees are my favourite things!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!