donderdag 3 januari 2013

Plannen


Ook dat hoort bij januari, plannen maken. Ik had me natuurlijk al opgegeven voor de Needlework Masters Monthly SAL, het zelfgemaakte boek, waarbij ik elke maand een bladzijde ga vullen. En nu is het januari, dus moest ik gaan denken over de invulling voor deze maand. Ik ben begonnen met een vierkantje van vilt, dat nog borduurwerk in scandinavische stijl erbij krijgt, en waar daarna het vierkantje randje Oya omheen komt, het 2e sampler (oefen-) kantje uit het boek. En uit het boekje van Martha Ess (More Critters on the Block) de uil in 'block tatting' - blok frivolité. Ik had nog wat spoeltjes liggen met bruin garen... en dat leverde dit uiltje al op:


Niet eens zo heel veel werk, maar wel goed lezen bij elke stap. Het uiltje is maar heel klein. Perfect voor in het SAL boek.

Volgende week vrijdag (de 11e) start Jane Eborall weer met haar jaarlijkse TIAS (Tat It And See), een mystery frivolité patroontje, waarbij er bijna dagelijks een klein stukje patroon gepubliceerd wordt, meestal wordt op de laatste dag pas duidelijk wat het echt wordt. Ze raadde voor deze keer een overlopende kleur aan, en later schijnen we nog een effen kleur nodig te hebben.


Dit was het enige Lizbeth 20 kleurtje dat ik nog niet eerder heb gebruikt, dus dit leek me wel een goede gelegenheid. Ik heb zowel het bruin als het groen dat erin zit ook nog als effen kleur, ik kijk tegen die tijd wel welke ik pak.

5 opmerkingen:

  1. Je maakt toch zulke mooie dingen, leuk om dat te kijken en te volgen als je zelf hele andere dingen doet..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt allemaal weer prachtig groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke plannen en voornemens op handwerkgebied!
    Ik vind het altijd erg leuk om te lezen waar je mee bezig bent, je hebt een eigen stijl hierin en dat waardeer ik erg!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er allemaal heel leuk uit! Frivolité is niet mijn ding maar ik zie het wel graag en ook dat zelfgemaakt handboek lijkt me tof om te doen!
    Succes ermee!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. even nieuwsgierig komen zijn naar jouw SAL in boekvorm ;) Ook een erg leuk project, zie ik! heel veel plezier ermee


    hartelijke groet,
    Marcella

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!