zondag 13 januari 2013

Januari pagina SAL


2013 is het jaar van de Needlework Masters Monthly SAL, in 2012 maakte ik een boek met vilten bladzijden, en dit jaar is het de bedoeling dat ik elke maand een pagina vul met diverse soorten handwerk.


Het mini-uiltje is gemaakt in Lizbeth 20 en komt uit Martha Ess' More Critters on the Block.


Eh Molly... zo schieten we weer niet op hoor...


Het middendeel is van twee kleuren wolvilt, met diverse borduursteken, zelf getekend met inspiratie van Scandinavisch borduur- en wolwerk. De kanten rand is geknoopt in oya techniek. Het tweede sampler uit het eerder gebruikte boek van Elena Dickson, Mediterranean Knotted Lace.


Molly's actie liet me wel zien dat het motief op groen ook mooi staat. Maar goed, uiteindelijk moest het natuurlijk in het boek belanden. Ik heb alleen het rode vlak langs de randen vastgezet, het kant zelf niet.


Er was nog wat ruimte over, dus daar maar de maand geborduurd naar een alfabeth uit dit boekje (dat uit het Zweeds vertaald bleek - hoe toevallig).


Draadjes wegtrekken en sneeuwvlokjes toevoegen (nee, hier heeft het niet gesneeuwd), en mijn januari-pagina is klaar. Ook weer met heel veel plezier ben ik hiermee bezig geweest. Wat een heerlijk project is dit.


Voor januari-pagina's van andere deelnemers, klik hier.

11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig werkstuk! Wel priegelwerk, maar erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Zo'n mooie combinatie van vilt, kant en borduurwerk en nog een klein uiltje. Ik ben nu al benieuwd naar de volgende bladzijde...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a good idea and just love the way you have made the book. Delighted to see Martha's owl, last year I tried to make it but failed, will attempt it again, you have given me some encouragement, thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful work!

    And Molly is also very lovely.

    Fox : )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie pagina heb je gemaakt..
    Groetjess Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met dit mooie begin! Wat een prachtig randje heb je om je mooi bewerkte middenblok gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love this little owl, how did you make this? and the lace is just awesome, you are so talented!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh That Owl is so cute!!! It adds just the perfect extra touch!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!