woensdag 6 juni 2012

WOW: freeform en volgens patroon


Laatst kwam ik deze tutorial tegen hoe je een freeform gehaakte sjaal kunt maken. De basis is haken, maar er worden soms ook andere technieken toegepast, met allerlei garens, die verschillen in dikte, materiaal en structuur. Dat vrije van deze techniek trok me wel, vandaar dit begin van een sjaaltje. Ik maak 'm niet al te lang, maar hoe en wat precies... dat ontwikkelt zich vanzelf wel. Ik heb uit m'n doos met restjes allerlei warme tinten bij elkaar gezocht, een paar eenzame bollen garen erbij, dat samen in een mand. Boek met haaksteken/ -patronen erbij en gewoon lekker doen wat je op dat moment invalt. Haken is dan wel niet mijn eerste liefde, dit is toch wel geinig om te doen.


Hier een detail en je weet het hè, als je op de plaatjes klikt zie je ze nog wat groter. En nog een detail:


Wordt vervolgd!

Verder brei ik 's avonds, als het te donker wordt voor priegelwerk aan het vest van ecokatoen, gewoon braaf volgens patroon. De basis is nu bijna af, zoals je ziet. Dan moeten er nog twee lange stroken gebreid worden in een opener breisel voor onderaan en als sjaalkraag...


voor de rest heb ik nog wel meer om handen, maar dat blijft nog even geheim... Ben je benieuwd wat anderen maken op deze regenachtige woensdag, kijk dan op Esther's Blog.

5 opmerkingen:

  1. Wat een plaatje van een sjaal, nu al.
    Ja he Corine, we hebben heel wat teweeg gebracht op de club.
    Heerlijk hoe we elkaar stimuleren, leren en uit proberen.
    Ga lekker door, het is echt heel leuk.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een fan van het "vrije" haken, nog nooit zelf geprobeerd maar als ik je sjaal zie, hmmm toch maar eens gaan proberen. Ziet er heel kek uit!!

    Groetjes vanuit een nat Den Haag, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je vrije haaksjaal heel erg leuk geworden, hou ik van.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corina, je freeform haken ziet er prachtig uit! Wat een uitdaging om aan te beginnen.
    Je vestje wordt ook een snoesje.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!