donderdag 28 juni 2012

Lavinia - een nieuw project

SONY DSC

Op het blog Fadenstille had ik al een paar keer dit fantastische project gezien, eerst als tuniek, later een langere versie, een echte jurk. Elke keer vond ik 'm weer geweldig mooi en onlangs kondigde ze aan dat op 1 juli het patroon gaat verschijnen! Ik heb me voorgenomen wel eerst het ecovest af te maken, en dan hier aan te beginnen. Dus gisteren maar eens in de voorraad gedoken, om te kijken of ik een geschikt garen zou hebben. Dit kwam eruit:


Drie geschikte kandidaten... wat nu... ah, een jury erbij... die hoefde ik niet eens uit te nodigen, die diende zichzelf al aan. 


Ik geloof dat de jury net zo blij wordt als ik, van dit project...


Maar eh... dames nu even serieus...


Ok, dank u wel jurylid Molly, dat is een duidelijk antwoord. Jurylid nr. 2...


Even aandachtig 'kneden'...


Hmm... Spooky kan al net zo lastig kiezen als ik... Maar ook zij lijkt een voorkeur voor de streng te hebben... 


Toch van alle drie maar even een teststukje breien en inderdaad, die roodbruine is toch wel het mooist! En die breit nog het lekkerst ook. Ik heb er drie strengen van, meer dan genoeg!

12 opmerkingen:

  1. Aaahhh, wat een prachtige jurk! Ik zou overduidelijk ook kiezen voor het rood-bruin, dat wordt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig project. Ik ben alleen wel benieuwd of het patroon in deze donkere kleur mooi naar voren zal komen. Het is wel een hele mooie kleur.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend jurk, ik was gisteren in een wol winkel en dacht zal ik wol mee nemen en weer eens gaan breien!helaas niet gedaan, maar als ik dit zie! wat een schitterend jurk,en mooie wol
    O wat een snoetjes van poesjes enig
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je moet de meerderheid volgen en in dit geval overduidelijk de poezen , een prachtige jurk ,zou er ook willen aan beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super hoor poezen met verstand van kleur en garen...
    Succes wordt een mooi project

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig project, ik ben al bijna ook overstag, wel een heel werk, maar het resultaat zal er wel naar zijn denk ik.
    Groetjes,
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel breiplezier onder toeziend oog van de kritische jury! Het ziet er heel mooi uit, dus ik ben reuze benieuwd naar jouw uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja dat is een mooi projekt.
    Misschien doe ik ook nog wel mee

    groet, Lilly

    bedankt voor de lieve woorden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan Molly alleen maar komplimenteeren met haar smaak en kennis.....
    Ik verheug me op het gezamelijke breien.....
    Anett

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Corina, de blitse haaknaalden van mijn blog komen van Rozewoodstock.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat een prachtige jurk. Dat is nog een een mooie klus om te maken. De kleur die je/jullie (met dank aan de poezen) hebt uitgekozen is er volgens mij prima geschikt voor.
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellige blog is dit! De jurk vind ik ook heel erg mooi. De kleur is ook geweldig en dankzij de katten en een beetje zelf nadenken is het gelukt :-)) Succes.

    groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!