zondag 3 juni 2012

Horstmar 2012


Afgelopen zaterdag zijn we naar Horstmar geweest, de internationale Occhi-Ausstellung, oftewel frivolité tentoonstelling. Het was weer zeer de moeite waard. Alleen had ik deze keer geen camera tot mijn beschikking (manlief had 'm nodig), dus geen foto's gemaakt. Uiteraard ook weer niet met lege handjes thuis gekomen:


Gunhild Fette ontmoetten we daar ook weer, en ook nu heb ik weer techniekjes van haar geleerd, zo leuk! Het patroon voor oorbel Marit bevat niet alleen het patroon, maar ook een uitgebreide uitleg hoe je de maltezer ring maakt en tips voor het netjes krijgen van cluny blaadjes, want jazeker, die kun je in frivolité ook maken!

Gelijk de nieuwe techniekjes uitproberen met het nieuwe garen (Flora garen, nog niet eerder van gehoord, maar werkt prima en had een prettige prijs.) Niet helemaal goed gedaan trouwens, maar goed, de maltezer ringen zijn heel aardig gelukt, en daar ging het even om. Ik houd het bij één trouwens, een hangertje, geen setje oorbellen dus.


Gunhild, it was great to meet you! Thank you for sharing your clever techiques!

3 opmerkingen:

  1. Het is een mooi hangertje geworden. Gisteren heb ik bij Shirley een filmpje gezien op haar blog, hoe je deze techniek be-oefent, prachtig!!! Wie weet, ga ik ook nog eens dit uitproberen!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een kunst werkje knap hoor
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Corina! Ohh I am soo happy to see your "Marit" earing!!! It is beautiful, I love the colors!!So nice to see sombody using my pattern ;-))
    It was nice to meet you again in Horstmar, see you in the internet ;-)) Greetings to your sister.
    Hugs Gunhild

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!