dinsdag 16 juli 2024

Week 28 Sandvik o.a.

Tja, nu zijn de Sandviksweken in volle gang, dus nu ben ik veel daar. Voor m'n werk maak ik een deel foto's, en een paar ervan kan ik hier ook wel delen.



Het mooie kerkje ligt op een schiereiland/landtong in het meer Fegen. Vijf weken lang is er een zomercafé waar je dagelijks tussen 14-18 uur koffie met huisgebakken koek kunt kopen, en natuurlijk ijs. Er zijn muziekdiensten in het kerkje en lokale handwerksters (waaronder ik) verkopen hun waren. Intussen al weer heel wat Zweden, Denen en Duitsers begroet, en soms Belgen of Nederlanders.





Woensdag was het warm toen we naar de jaarmarkt in Unnaryd waren, op weg naar huis werd het steeds donkerder. En inderdaad enorm veel regen in een paar uur tijd. Andere plekken, zoals Reftele kwamen er nog beroerder vanaf, met veel omgewaaide bomen.








Fruit uit eigen tuin. Vrijdag was een prachtige zomerdag, dus daar moesten we van genieten voor de regen weer zou beginnen op zaterdag...

Zaterdag was eerst nog droog, tijd voor een lange boswandeling met hond.






Cantarellen zijn vroeg met al die nattigheid. En elanden sporen in de modder.




Nog altijd veel wilde bloemen.


Sommige bloemen mogen mee naar binnen.




Hier hebben we zwarte slakken, die bosslak genoemd worden en deze met gevlekt lijf, en dan de gewone bruine, die eigenlijk niet in Zweden thuishoren. Belachelijk veel dit jaar. Normaal vertrouw ik op de vogels en andere slakken eters, maar die kunnen het niet aan dit jaar. 


De zaterdag bracht wederom heel veel regenwater... Zagen we op onze zondagse wandeling.



Waden door het water...




Zo fijn dat de hond nu goed genoeg luistert om zonder riem mee de tuin in de kunnen. Kan ze even lekker rennen.


3 opmerkingen:

  1. Everything is beautiful, the house in the countryside, the fruits of the forest, the butterfly, the river!! I really like it and the cloudy weather with the heat we have here I miss it!! Thank you for the beautiful ride!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al slakken, hier komt er ook geen einde aan! Mooie foto’s en wat een regen. Het wil maar geen vast zomer weer worden. Als het aardig weer is, maar meteen zoveel mogelijk van genieten. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ook bij mij veel slakken in de tuin. Dat heeft me al wat planten gekost. Het natte weer werkt hier ook niet mee helaas.
    Mooie foto's Corina! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de handwerken die verkocht worden :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!