zondag 3 september 2017

Tam klaar


Het is gelukt, m'n zelfontworpen tam is klaar! Wat was het heerlijk om weer eens te breien, en wat een kick geeft het om je eigen ontwerp te breien! (Met dank aan Naantje Knit voor de ontwerpcursus afgelopen voorjaar.) Echt zo'n project waar ik helemaal blij van werd.


De patroontjes heb ik geleend van het Zweedse boek Sticka Binge, een vorm van breiwerk uit Halland, vlakbij waar we waren. Het groene motief heet Laholmblomme, (Laholmbloem) en het dorp waar we waren deze zomer viel onder de gemeente Laholm, en in de boekwinkel in Laholm kocht ik ook het boek.


Het gebruikte garen is Onion Knit no.4, organic wool & nettles. Restjes garen van het vest dat ik breide naar een patroon dat ik in Ulricehamn vond (ook in Zweden dus), waar ik ook het garen kocht.

(laatste foto's gemaakt door dochter)


De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat hij wel iets aan de ruime kant is (en ik heb al zo'n groot hoofd), misschien toch wat losser gebreid na langere tijd niet breien, of door de I-cord opzet, wat ik nog niet eerder had gedaan. Nou ja, ik ben van plan nog elastiek te rijgen door die rand, of misschien krimpt hij wel als ik m was. (Al geloof ik eigenlijk niet dat m'n vest gekrompen is.) Volgende keer toch maar een gewoon boordje breien.

5 opmerkingen:

  1. Leuk is die! Breien is heerlijk, maar het moet wel lukken. Bij mij gaat het moeizaam, maar ik ga door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh I think I saw this on Instagram. Lovely to see again🦋

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel apart en elastiek en het is opgelost :)
    Staat je goed, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat het erg leuk was om aan dit eigen ontwerp te breien! Gewoon jammer dat het al weer af is... De tam staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Breien is eigenlijk iets heel anders dan haken hè. Maar een eigen ontwerp breien is nog weer iets heel anders dan breien volgens een patroon. Wat knap dat je het voor elkaar gekregen hebt. Hij is erg mooi geworden.

    Groetjes, Clarisse

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!