zaterdag 22 mei 2010

Tuinieren


Met zulk mooi weer kun je natuurlijk niet binnen blijven. En er is nog meer dan genoeg te doen in de tuin. De eerste gezaaide plantjes waren groot genoeg om buiten uit te poten. Weer een nieuwe voorraad gezaaid. En onkruid verwijderd, heel veel onkruid... En planten die zelf een beter plekje hadden gezocht, waar ik het niet mee eens was.

En ja, sommige plantjes zie je alleen als je met je neus op de grond zit, zoals bovenstaande variant op het blauwe druifje. Andere zijn niet te missen, zoals de bruidsbloem, zit al de hele maand boordevol bloemetjes:


De clematis bloeit nu volop, vorig jaar toen ik 'm kocht was ie al uitgebloeid, dus het was best een verrassing hoe het zou worden. Het valt me mee dat ie in z'n eerste jaar al zo groot is en zo vol zit met bloemen.

De schönemannen (kruising tussen framboos en braam) zien er goed uit, bloeien lekker en een hommel was druk bezig van bloem naar bloem. De eerste vruchtbeginselen zie je ook al. Ik heb ook al wat nog groene aardbeitjes gesignaleerd, en de kruisbessen en jostabessen zitten vol met groene kleine besjes. Dat belooft nog wel wat!


2 opmerkingen:

  1. De eerste fotolijkt wel een "muscari comosum". Blauwe druifjes die hier op Kreta groeien! Met hun knolletjes wordt hier een heerlijk bijgerecht gemaakt ... de skordoulakia. Leuk om je blog te ontdekken. Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij wordt dat nog een hele tijd genieten van een prachtige tuin!
    De bruidsbloem kende ik nog niet. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!