maandag 14 december 2015

Kerstversiering


Sinds woensdag staat de kerstboom. Dit jaar weer eens een echte, nou ja, in zoverre... we hebben ooit het kerstboompje van mijn schoonouders in de tuin geplant, en die werd eigenlijk veel te groot. Ik had 'm al eerder eens smaller gesnoeid, en nu heb ik de top eruit gezaagd en in een emmer nat zand geplaatst. Geen idee of dat hij het uitzingt tot januari, maar vooralsnog hebben we er een mooi kerstboompje aan.


Hij hangt vol met wit, rood en donkerbruin, waarvan veel zelfgemaakt is. Alle frivolitésterretjes van de laatste tijd, met nog van vroeger, met frivolité versierde kerstballen, een geborduurd hartje, enz.

Wel raar dat het zo zacht is dit jaar, zie je de amberboom (liquidambar) nog vol blad zitten door het raam?


Een hoekje in Scandinavische sfeer, met een beetje lichtblauw. En uiteraard heb ik m'n mini-kerststalletje weer tevoorschijn gehaald.


Hij is al gebruikt om dl iets van het kerstverhaal uit te leggen, dat is dan wel weer leuk. Voor de rest staat er een gekregen kerstschaal met lichtjes, wat lichtjes in de (open) keuken, en een stukje op tafel. Die laat ik later nog wel zien.

2 opmerkingen:

  1. Your tree is so cute and my favorite is your nativity! You have a wonderful christmas time!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om je zelfgemaakte spulletjes in de boom te hangen, dat maakt het persoonlijk. Zo'n kerststalletje vind ik geweldig. Vroeger had ik er ook één, maar helaas heb ik die een keertje weg gedaan (dom!)...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!