dinsdag 1 december 2015

Frivolité


Meestal ben ik van de kleurtjes, maar dit jaar heb ik ineens zin om wat witte decoraties te maken. Kan misschien wel traditioneel zijn, ik vind winterwit toch ook wel heel mooi. En het combineert natuurlijk makkelijk overal bij. Ik ben er nog niet uit of ik deze kerst rood als tweede kleur wil, of toch warm bruin/cognac kleur...


De (eenvoudige) patroontjes komen uit het boek Easy Tatting, van Rozella F. Linden (jaren geleden gekocht bij Bol.com, toen die net begonnen met engelstalige boeken verkopen). Ik heb ze met de naald gemaakt, en haakkatoen. Ik heb redelijk strak geknoopt en de motiefjes zijn niet zo groot. Hierdoor blijven ze zonder verstevigen in vorm.



Voor nu hangen ze even op een kandelaar, na 5 december krijgen ze wel een ander plekje.

3 opmerkingen:

  1. Mooi Corina! Je zou ze ook aan de kandelaar kunnen laten hangen, staat prachtig!
    liefs
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zien er lekker winters uit. Nu nog winter. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!