vrijdag 15 maart 2013

SAL: pagina Maart


Het frivolité draakje dat ik gisteren liet zien, heeft z'n plekje gevonden op de maart pagina van mijn SAL-Boek. Afgelopen najaar maakte ik dit stoffen boek met pagina's van vilt en nu mag ik elke maand een pagina vullen.


Op de beurs in Zwolle kocht ik dit boek over Stumpwork van Kay Dennis (ik wil je eigenlijk niet wegjagen hier, maar zij heeft een site met prachtig borduurwerk / stumpwork: klik hier Maarre... eerst hier verder kijken hè!)


Nu heb ik wel vaker platsteken, knoopjessteken en steelsteken gemaakt, maar ik ben toch maar met het eerst beschreven motief begonnen, de bloemetjes. Eigenlijk hoorde daar een vlindertje bij, maar ik werd zo verliefd op dat hommeltje, dat ik die wilde proberen. Zoals je ziet heb ik trouwens het patroon alleen als leidraad gebruikt en zelf wat getekend in die stijl.


Zo begon ik dit werkje, een potloodtekening op stof, en vullingen van vilt. Daar gingen de platsteken over heen. Kay Dennis maakt alles met handgeverfd garen, dat heb ik niet, maar ik wilde wel dat levendige effect. Daarom koos ik om zowel het roze als het groen met twee draadjes van net een andere tint te borduren.

Ik gebruikte een metallic garen voor de vleugels van de hommel en de in het boek beschreven turkse steek, waarbij je lange lusjes maakt, en die daarna afknipt. Ik was best een beetje trots op mezelf dat ik het nog voor elkaar kreeg ook.


Voor de andere pagina's en het boek zelf, zie het label SAL. Wil je de boeken en pagina's van de andere deelnemers zien, kijk dan op het Needlework Masters Monthly Stitch A Long blog.

9 opmerkingen:

  1. Ik vond dat draakje van gisteren al zo leuk, maar dit is ook echt prachtig! Wat een leuk idee ook zo'n stoffenboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig wat is het mooi zeg.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooie pagina. In volgens mij een super gaaf boek. Wat een goed idee om over vilt te borduren. Hihi en in dacht nog wel dat het veel garen over elkaar heen is.
    Liefts Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie pagina. Ook erg leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi proficiat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hommeltje heeft de aaibaarheid waartoe gezellig zoemende hommeltjes toe uitnodigen, wat een super geslaagd beestje! Je bloemetjes en blaadjes zijn prachtig, ik vind je pagina in zijn geheel heel erg geslaagd. Ik denk dat je brein alweer borrelt van de plannetjes voor april.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaat dat een mooi boek worden!
    O, als ik nog eens meer tijd ga krijgen, dan weet ik het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt dit prachtig. Het lijkt me ook erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is weer een heel mooie pagina geworden. Leuk om zo je eigen patroon te ontwerpen en te borduren. Het draakje is ook heel mooi erbij.
    Ik ga ook nog even bij Kay kijken. Dank voor de link.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!