vrijdag 15 februari 2013

Handwerkbeurs Zwolle


Vandaag met m'n zusje, moeder en tante naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest, het was super druk en er was onwijs veel te zien, en leuk door de vele bekenden die ik tegen kwam, sommigen kende ik al van gezicht, anderen alleen via internet - zo leuk om er nu een gezicht bij te hebben. Omdat voor de 4e keer de verkoudheid toesloeg en daarmee de vermoeidheid, zijn we toch ook weer redelijk bijtijds weggegaan. Ik heb alles wel zo'n beetje kunnen zien, maar het tweede rondje was erg hap snap, maar goed, hier zie je mijn buit, zeer de moeite waard vond ik zelf.

Aangezien de liefde voor Zweeds handwerk niet verdwenen is, en we ook al plannen maken om komende zomer weer die kant op te reizen, kon ik het niet laten een zweeds borduurboek, en wat patronen, wollen borduurgarens en zweedse bandjes aan te schaffen (op de foto rechts).

Stumpwork trekt (net als andere borduurtechnieken) al langer aan me, en hier staan mooie projectjes in, goed uitgelegd met veel foto's - daar kan ik vast wel iets uit maken voor mijn SAL-boek.

Verder zie je een streng echte mohair, daar wil ik een omslagdoek van breien, wat kralen, een bol wol en bijbehorende naald om Joris de draak te breien van Zij maakt het, een bolletje Lizbeth 80 (nodig voor een bepaald projectje), en een teneriffe-setje, gevonden bij Heikina de Ruijter...


En mijn vest dat ik droeg, trok wel de belangstelling, ik werd diverse keren aangesproken... wel maf.

Ik kan in elk geval weer even lekker vooruit.

8 opmerkingen:

  1. niets zo leuk als de handwerkbuit te bekijken...vooral als je morgen zelf naar de handwerkbeurs gaat :)
    Dank voor de extra voorpret. Leuk tenerife-setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke spulletjes, en het vest tja dat is ook wel super!!!
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je niet helemaal fit was vandaag, maar zo te lezen heb je toch een gezellige dag gehad.
    Ik ben benieuwd wat je uit het stumpwerkboek gaat maken. Ik vind dat zo prachtig om te zien.
    Veel plezier met je aankopen en beterschap toegewenst.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zo'n mooi vest... dat trekt idd de aandacht. Kan me het helemaal voorstellen. Jammer dat je toch niet helemaal lekker was..
    Voor mij geen beurs, ik houd niet van al die drukte. Maar daarom vind ik het altijd wel leuk om de berichtjes van anderen te lezen die wel geweest zijn!

    fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een leuke spulletjes heb je gekocht! En je vest ziet er echt super-mooi uit! Op mijn blog zijn ook een paar foto's te zien!
    http://inekehulzebos.blogspot.nl/

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar je vest is ook erg mooi en morgen ga ik naar de handwerkbeurs...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel apart vest dat verdiend zeker veel aandacht. Je hebt mooie aankopen gedaan, hopelijk is er voor mij morgen nog wat over gebleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om jou en je familie gezien te hebben en dankjewel dat je de achterkant van het vest op de foto hebt gezet! Ik had de voorkant wel.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!