dinsdag 28 februari 2017

Pieter Konijn




Dochter (2j7m) is al heel lang fan van Pieter Konijn, de animatieserie op tv. Tussen alle programma's die ze even leuk vindt is dit al heel lang een blijver. Op de Handwerkbeurs in Zwolle zag ik bij de stand van het Koekendiefie allemaal van die Beatrix Potter figuurtjes van vilt - zo leuk. En ineens vroeg ik me af of ik niet nog ergens van die patroontjes had liggen...


En ja hoor, ik had nog een heel patronenboekje. van atelier Duimelotje (van Ellen Soares/van den Bulk - nu te vinden onder de naam Het Oog van de Naald) met alle konijnenpersonages erin.


Nu volgt dat patronenboekje de oorspronkelijke tekeningen van Beatrix Potter. Mijn dochter volgt natuurlijk de moderne tv animatie serie, en dat ziet er toch wel anders uit.

Afbeeldingsresultaat voor pieter konijn

Ik heb geprobeerd deze Pieter Konijn daarnaar aan te passen. Vandaar het donkerder blauwe jasje en de groene tas met bruine accenten. Ik heb het ook (in tegenstelling tot het originele patroon) zo gemaakt dat de kleertjes uit kunnen, en de armpjes zitten zo bevestigd dat er nog beweging mogelijk is. Er is al fanatiek mee gespeeld!


Uiteraard wil ze de rest van de familie er ook bij, en Pieters beste vrienden. Ik ben eerst maar eens begonnen met Lily Donsstaart (ik geloof niet dat zij in de versie van Beatrix Potter voorkomt)... dus wordt vervolgd...

8 opmerkingen:

  1. Wat knap gemaakt! Mooi zoals Pieter daar tussen de sneeuwklokjes staat. Ik begrijp wel dat je dochter er blij mee is :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk! Ik herkende 'm meteen, hoor :-) Ik ken de animatieserie niet, op zich wel leuk dat Pieter een update heeft gehad! Succes met de rest.
    En wat leuk trouwens dat je het zo maakt dat de kleertjes uit- en aan kunnen en dat er beweging mogelijk is!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk!! Ik heb pas nog weer de film gezien met Renee Zellweger. Leuk dat je nog meer figuurtjes gaat maken.
    Prachtig gedaan :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So recognisble as Peter Rabbit did not need to translate. Love his little satchel, so well made

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat schattig en wat knap dat je dat zo kunt maken. Ben benieuwd naar de rest van de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap gemaakt! Het is een schatje. Ik snap dat je dochter ook de rest van de familie wil hebben. Kan ze hele verhalen mee verzinnen...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit doet me terug keren naar mijn jeugd. Ik leerde engels met Beatrix Potter, maar ik herinner me de figuurtjes ook lichtjes anders dan de animatie serie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!