zondag 1 mei 2016

Weekje Zweden


Wij waren de afgelopen week in Zweden, in Skåne om wat preciezer te zijn. Lekker een weekje met ons drietjes. Hoewel er vaak buien aan de lucht zaten, hebben we er weinig last van gehad, eigenlijk waren alleen de woensdag en donderdag erg nat, en hadden we voor de woensdag wat binnen uitjes gevonden en op donderdag verdwaalden we naar het noord-oosten waar het wel zonnig was.


We genieten enorm van het afwisselende landschap, en de zee met de zo heel andere kusten dan ons eigen kikkerlandje. Hier bij Ystad.


Ik vind het altijd leuk om te proberen echt mooie foto's te maken, en hoewel dat niet altijd even handig ging met een kleintje erbij zitten er toch wel een paar mooie bij. Zelfs waar dl niet op staat ha ha...


Deze is bij Ales Stenar, een soort van Stonehenge, maar dan in de vorm van een schip.


En het haventje er onder, Kåseberga:



Deze keer heb ik trouwens weinig handwerkerigs te melden daarvandaan, maar dat gaf niet minder plezier. 


Een dagje Helsingborg (met het Deense Helsingør  aan de overkant). De buien die overal hingen, zorgen wel voor dramatische foto's. (Maar wij kregen op de terugweg op de snelweg pas een lading sneeuw over ons heen.)


Nou ja, ik zal jullie niet langer vermoeien met mijn vakantiefoto's. Misschien zoek ik er later nog wel een paar op om jullie te laten zien, (Maar volgens mij zei ik dat de vorige keer ook, en kwam het er niet echt van).

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om er weekje tussenuit te zijn samen met man en kind.
    Je mooie foto's geven goed weer hoe de sfeer en het weer daar was.
    Ben dol op haventjes,bootjes en bedrijvigheid.
    Ruimte genoeg daar om je met camera uit te leven en gelukkig geen hordes toeristen die voor de lens lopen;-)

    Geniet maar lekker wat na en fijne zondag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, je vermoeit ons echt niet met zulke mooie foto's hoor... Lekker zo'n weekje ertussen uit.
    Ik vind die wisselende luchten prachtig. Wij hadden dat afgelopen week ook in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!