vrijdag 20 mei 2011

Zpaghetti sieraden


Al een tijdje was ik van plan weer eens een tasje te maken van zpaghetti (van Hoooked), ik had nog wel een voorraadje staan, het patroontje stond al op de ereader en nu het we op de MooiHandwerkClub 'allemaal' een tas maken, ben ik er toch maar eens aan begonnen. Je weet nooit precies hoeveel je nodig hebt en hoever je komt met wat er op zo'n 'bol' zit, dus ik had al een combinatiekleur in gedachten voor het geval ik niet uit zou komen. 


Nou viel dat gelukkig mee, ik had zelfs nog wat over. (Je vraagt je natuurlijk al lang af waarom ik over een tas klets als er een heel andere foto boven staat...) En op diverse blogs zag ik intussen al van die leuke sieraden van zpaghetti, en dat leek me leuk om eens te proberen. Ik had maar zo'n klein beetje over dat het niet te moeite was om dat te bewaren, vond ik. En omdat de tas nog gevoerd moet worden en daarom nog niet helemaal af is, eerst maar dit. Uiteraard worden de foto's gemaakt met hulp van mijn charmante assistente:




Nog even alles afzonderlijk:







En van de allerlaatste stukjes de armbandjes:




Het is erg lastig op de kleur goed op de foto te krijgen, ze lijken witter dan ze zijn, het lichtste kleurtje is echt wel crème en het rood een soort van antiek rood, met wat goudgeel en bruingrijs.


Wat is dat zpaghetti toch leuk spul om mee te experimenteren. De sieraden staan intussen in de webwinkel. Het grappige is ook dat het aanbod zo snel wisselt. Daarmee zijn dit unieke dingetjes, die ik niet meer na kan maken in deze kleuren. Intussen heb ik de koffie op, is de wasmachine bijna klaar en als dat buiten hangt, ga ik gauw weer verder met de tas!



5 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik ben het ook al eens van plan geweest om het te maken, maar tot nu toe heb ik het nog niet gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuke blog groetjes van
    arie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag nog naar dat materiaal staan kijken.. Leuk om er sieraden van te maken. En ook heel gezellig gefotografeerd..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De sieraden zijn echt heel leuk! Vooral ook omdat ze zo zacht zijn om te dragen, stel ik me zo voor.

    In antwoord op je vraag over de kamille siroop:
    De siroop gebruik ik als lekkere limonade, verdunt met water. Onverdund ook lekker over ijs of gebak.

    Fijne dag!, Groet, Aukje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!