zaterdag 30 januari 2010

Naaister


Gisterochtend ging ik ijverig achter de naaimachine, maar alles zat tegen, de spoeldraad sloeg weer eens vast, moest het hele spoelhuis uit elkaar halen, kreeg het nooit meer in elkaar... nou ja, dan maar verder met een viltpakketje, de Naaister van atelier Pippilotta. Ik had dit pakketje gekocht toen ik op naailes zat, vorig jaar. Het was een leuk pakketje om te maken, ik heb wel het rode garen om het schortje te borduren vervangen door groen, zodat ze beter past op m'n hobbykamer. En de haartjes heb ik van BlueFaced Leicesterwol gemaakt, dat is van die hele fijne krulletjeswol.

Links van de Naaister zie je een speldenkussentje dat ik heb gemaakt naar een beschrijving van een victoriaans speldenkussentje. De basis is een notendop, daarin zit een zakje met zand, daaroverheen een stukje velours, sierbandje erlangs, een lusje van lint - was een leuk priegelwerkje.

3 opmerkingen:

  1. Ze is prachtig geworden, wat een mooie dame!
    Hier ligt er ook weer sneeuw, erg mooi om et zein, je foto's zijn prachtig!
    Fijn weekend!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig naaistertje! Die krulletjes vallen zo lief om haar gezichtje. En het notendopspeldenkussentje is ook erg goed gelukt. Wat zul je gepriegeld hebben.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corina,
    Je ziet haar gewoon aan het werk gaan!
    En erg leuk dat speldenkussentje. Wat een goed idee!

    groet, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!