dinsdag 24 augustus 2021

Een jurk voor Sadie

 

Nadat dochter lange tijd nauwelijks naar haar poppen omkeek, is ze nu weer in een poppen periode belandt. En dan mag moeders natuurlijk weer kleertjes maken. Dit patroon is van Elaine Philips en HIER te vinden. Op die website staan nog veel meer 'American Girl' patronen, een merk van 46 cm poppen. Die patronen passen ook Our Generation poppen (zoals die van dochter, die eigenlijk Audrey Ann heet).


Ik haakte met een 2 mm haaknaald en 8/4 katoen met een glittertje, dat dochter uitzocht uit de voorraad (Creations Bomullsgarn Glitter). Een bol was niet genoeg, maar gelukkig had ik nog meer van hetzelfde garen. Ik haakte er ook maar een haarbandje bij en een bloemetje voor op haar ceintuur die sluit met een drukknoop.

Natuurlijk wilde Rosie (van Bayer, die eigenlijk Charlene heet) ook even passen. Sadie trok dan maar wat kleertjes uit de voorraad aan, het rokje maakte ik een paar jaar geleden van een te klein geworden jurk van dochter. Het mutsje haakte ik nog langer geleden en de trui heb ik vroeger eens gekregen voor mijn moeders schildpadpop waar ik nog wel mee speelde. 


Een poppenmoedertje was ik niet, maar die schildpadpop was niet zo'n baby geval, dus daar kon je mee op avontuur, dat was dan nog wel leuk. Nu wil Rosie natuurlijk een eigen jurk, dus daar wordt aan gewerkt...

En ze wilden een fotoshoot met de handgemaakte kleertjes uit de voorraad, dus we kunnen nog wel wat poppenblogjes vullen. 

Wat zijn de andere poppendames aan het doen?

Ria en
Rita

2 opmerkingen:

  1. Wat een chique jurk, leuk dat je er een haarband bij maakte en dat kleine bloemetje op de centuur. Ik vind wel dat Sadie de jurk wat charmanter draagt dan Rosie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!