dinsdag 23 januari 2018

Klos voor schootkussen


Weet je nog dat ik dat schootkussen had gemaakt? Dat schootkussen (naar patroon van Ikorni Quilts) vol handigheidjes om te gebruiken om op de bank de handwerken zonder steeds schaar of haaknaald kwijt te zijn. Daar hoorde ook nog deze klos bij, die zit met een klem aan de rand van het schootkussen, en in die gleufjes past het snijmatje, zodat je het kunt gebruiken om een patroontje op vast te klemmen.


Voor de letters bovenaan het schootkussen had ik letters gebruikt uit het uit het Zweeds vertaalde boekje van Elsie Svennås. Het patroontje voor de klos was in het Frans (je brode et vous - ik borduur en jij) maar ik heb niet zoveel met Frankrijk, en ik gebruik 'm voor meer dan borduren... Uiteindelijk gekozen, na lang denken, voor 3 woordjes die belangrijk zijn voor mij, liefde in het midden, centraal, en handwerken en natuur. En omdat ik op Zweedse les zit, vond ik het wel grappig die woorden in het Zweeds te borduren. Het bloemmotiefje komt ook uit dat boekje.


Nu is het schootkussen eindelijk compleet, al gebruikte ik het al wel met de kale klos. Tot nu toe het meest gebruikt voor frivolité, want als ik dat gewoon op schoot doe, ben ik altijd m'n haaknaaldje kwijt, of hij valt op de grond als ik opsta, of maakt halen in m'n kleding.

Hier nog even het schootkussen, voor wie het niet meer weet, in het bakje rechtsboven zit intussen een speldenkussentje, de schaar glijdt er niet af omdat er magneetjes in verwerkt zitten.



8 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee! Ik ben ook altijd van alles kwijt, ook al heb ik zo'n brede leuning aan de bank zitten. Misschien ga ik ook eens zoiets maken. Heb je de basis gekocht, of gemaakt? En hoe dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk toch, zo'n schootkussen.
    En het borduurtje met Zweedse woorden erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superhandig, en heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke klos, mooi zo met die woordjes.
    Zweedse les, is dat nu moeilijk, de Zweedse taal.
    Handig een schootkussen, alles blijft mooi liggen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf het een heel mooi kussen vinden, complimenten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!