zaterdag 10 juni 2017

Frettenborduurwerk af!


Het is gelukt! Deze 10e kan ik laten zien dat het frettenborduurwerk af is! In juni 2010 ben ik hier aan begonnen, met het besef dat dit een 10-jaren plan was. Nou ja, dat is dan toch nog meegevallen. Het patroon kocht ik toen via Marktplaats, en ik vermoed dat het patroon met zo'n programma voor borduurpatronen is gemaakt. Het plaatje is van een schilderij van L.S. Irish onder de naam 'country kitchen caper'.


Ik gebruikte DMC borduurgaren in 90 kleuren en Aïda stof. Van dat laatste had ik trouwens een beetje spijt, ik merk dat er toch best wel wat wit door het donkere heen schemert, en daar kwam ik te laat achter om het nog uit te halen. Donkere stof, en linnen was beter geweest.


Ik had eigenlijk gehoopt dat ik vandaag een compleet af werkstuk kon laten zien, maar dat was helaas niet zo simpel. Uit de voorraad had ik alleen deze stofjes (zie bovenstaande, wat fletse, foto) die er een beetje bij passen, maar ik ben over geen van alle tevreden, dus ik zal nog naar de stoffenwinkel moeten om iets beters uit te zoeken.

Nou ja, ik hoop dan toch volgende maand een laatste update te kunnen laten zien!



13 opmerkingen:

  1. Prachtig borduurwerk. Een groot project.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden. Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geluk! I've been watching it gradually emerge, well done on finishing it!! It's beautiful. I look forward to seeing the final, finished article.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Google is very high handed and refuses to allow me to write congratulations in Afrikaans!

      Verwijderen
  4. Hij is prachtig geworden. Wat een werk heb je daaraan gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I have watched this since the beginning, it's so exciting to see it all the way to the end! Congratulations!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, wat een werk! Heel knap, het zou bij mij vast en zeker in een hoek beland zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, wat is hij mooi geworden!! Wat een klus is dit geweest! En je barbiesetjes die je terugvond, heel retro, super!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt het voor elkaar! Ik neem m'n petje voor je af hoor, want op een gegeven moment moet je toch echt wel doorzetten... Wat zal het mooi zijn om op een afstand er naar te kijken en te zien hoe al die details zich tot elkaar verhouden en dat kleurenspel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge, wat een gigantisch project was dit! Ik vind het zó knap. Hij is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een kunstwerk. Complimenten. Ik vind het echt heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!