dinsdag 15 maart 2011

Blok 8


Ik was een beetje achter geraakt, maar goed, hier is dan het achtste blok, het 'ringwood stitch pattern'. Een warm patroon uit de 18e eeuw (Engeland), dat toen aanbevolen werd voor sokken en handschoenen. 


Dit blok breit makkelijk weg en wordt ook weer gebreid over 45 steken met naalddikte 5. Brei weer 5 naalden gerstekorrel (1 steek recht, 1 steek averecht).


Naald 1: 5 gerstekorrel, *1 averecht, 1 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 steken, 1 averecht, 5 gerstekorrel.


Naald 2: 5 gerstekorrel, brei averecht tot de laatste 5 steken, 5 gerstekorrel


Naald 3: 5 gerstekorrel, brei recht tot de laatste 5 steken, 5 gerstekorrel


Naald 4: 5 gerstekorrel. *1 recht, 1 averecht, herhaal tot de laatste 6 steken, 1 recht, 5 gerstekorrel


Naald 5: 5 gerstekorrel, brei recht tot de laatste 5 steken, 5 gerstekorrel


Naald 6: 5 gerstekorrel, brei averecht tot de laatste 5 steken, 5 gerstekorrel


Mocht er iets zijn met het patroon, hoor ik het graag, en natuurlijk vind ik het leuk om foto's te zien van wat je ermee maakt! Veel breiplezier!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Corina,
    Mooi weer!
    Dankjewel weer voor de vertaling!
    Ik loop nog verder achter. Ben bezig met blok 3. Wil de andere 2 eerst blocken en dan zet ik ze op mijn blog.

    groetjes, Gera
    p.s. ik vind het toch zo leuk hè dat je zoveel verschillende technieken laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blok hè! Vandaag wil ik het 9e blok gaan breien, morgen komt alweer het 10e uit (schiet best op zo vind je niet)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Corina weer een blok verder , mooi !
    Jij bent een duizendpoot hoor :)
    Jouw quilt-blokjes zien er allemaal kunstig uit.
    En jouw uiltje en die van je zus zien er prachtig uit !

    Nog een prettige week :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!