maandag 19 januari 2015

Kantje per week


Ik heb er wel een beetje lang over gedaan, maar het tweede kantje van Kantje per week is af. Ook weer in Schneebergse kant. De bovenste is van mijn moeder, in lichtgeel en zwart, die daaronder is van mij, in wit en lichtbruin. Hieronder is de kleur wat beter te zien.


Steeds komen er 5 kantjes per kantsoort, en ik kan het nu natuurlijk lang niet bijhouden. Dus nu heb ik bedacht dat ik er steeds 2 van de 5 uitkies om te maken. Maar daarom vind ik het niet leuk er een pronkrol van te maken, je weet maar nooit of ik de overige kantjes later nog eens maak tenslotte.


Dus ga ik er een boekje van maken, heb ik bedacht, maar dan van stof. De bladzijden worden van vilt, waar ik de kantjes op naai en er dan bij borduur welke techniek het is, en wanneer ze zijn gemaakt. Het formaat is ongeveer A5, liggend. Een half lapje vilt dus. De voorkant en de achterkant worden een quiltje, met op de voorkant het woord 'Kant'. Waarschijnlijk ga ik er gaatjes in maken en alles met een lintje aan elkaar strikken, zo kan ik makkelijk bladzijden toevoegen.


De oefenkantjes van de Idrija cursus doe ik er ook bij (yep, de laatste is nog steeds niet af, ik liep vast op een bloempje...). Weer een leuk project onder handen dus. En gaandeweg leer ik ook heel veel.


Vanochtend zijn we begonnen aan het kantje van week 50, Guipure kant is dit. Weer veel geleerd, en nu kan ik lekker vooruit, want echt moeilijk is ie niet. Hieronder die van mijn moeder. Die gaat er trouwens iets heel anders mee doen, mijn zusje (van wie ik jullie wel eens vaker werk heb laten zien) gaat er een quilt mee maken. Ik neem aan dat ik tegen die tijd daar ook wel het een en ander van mag laten zien.



7 opmerkingen:

  1. prachtig vind het heerlijk om naar jullie werkjes te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your samples and the demonstration tatting, still no clue what it is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zien ze er prachtig je werkjes. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi
    Groetjes uit Zweden en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die kantjes! Ik ben nog druk bezig met de basissteken te leren. Maar leuk is het wel!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat jullie met z'n drieen dezelfde hobby hebben! Mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kantwerk en goede plannen, succes alledrie!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!