donderdag 28 maart 2013

Oorbellen en Thistle update


Dit patroontje van Jane Eborall had ik al lang in de planning eens te maken, en nu ik zin had om iets van sieraden in frivolité te maken, kwam deze me weer in gedachten. Het is versie 2 van de Winsome Drop Earrings, versie 1 heb ik een paar jaar geleden al eens gemaakt in het bruin.


Ik gebruikte Lizbeth 40 (laatst tijdens de frivolitédag in Tiel gekocht), maar door alle kraaltjes zie je niet eens zo gek veel van het garen. Er zitten twee geknoopte ringen in, en een paar lange picots. Het patroon vind je HIER.

En aardig bijpassend... een update van mijn Thistle-omslagdoek (klik op het plaatje voor een grotere versie):


7 opmerkingen:

  1. Prachtige oorbelletjes en wat groeit je Thistle lekker! Wat een mooi kleurverloop! Hij past prachtig bij je kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie oorbellen! Lijkt mij leuk om ook eens te proberen.
    Je omslagdoek wordt héél mooi, en wat kleurt je borduurwerk er goed bij! Mijn vriendin heeft ook zo'n omslagdoek gebreid, die is al af. Toen wij vorig jaar vriendinnen-weekend hadden was zij ermee bezig en dit jaar liet ze het eindresultaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze mooi! Echt jouw kleur :)
    Je omslagdoek wordt prachtig. Mooie warme kleuren gebruik je er voor.

    Fijn Paasweekend toegewenst.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave oorbellen Corina, en ja je Thistle..... ik kan niet wachten! Prachtig!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn mooi en eenvoudig te maken

    Ben al enkele weken aan het zoek naa patroon om halsketting te maken in frivolité maar met haaknaald !
    Kan je mij link doorgeven waar ik deze kan vinden

    En fijne pasen

    Groetjes
    Diane

    www.creadiva.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke oorbellen!
    En je sjaal wordt wondermooi, super, geweldige kleurtjes!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere oorbellen!!
    En mooi om je thistle zo te kunnen volgen! O, het lijkt me toch zo spannend om er straks de schaar in te moeten zetten. Mooie foto ook!

    Groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!