donderdag 13 juli 2017

Tasje met frivolité


Ooit was ik van plan uit de losse pols een sjaaltje te maken van frivolité, gewoon een beetje freestyle... maar eigenlijk draag ik heel weinig sjaaltjes, dus bedacht ik, nadat ik al een stukje op weg was, een andere toepassing.


Ik naaide een bladvormig tasje (uit de losse pols getekend, en bewust niet symmetrisch). En ik pakte de breivork erbij. Die had ik jaren geleden wel eens gebruikt met lontwol, maar eigenlijk nog niet met garen. Zoals je ziet moest ik even wennen, maar al snel ging ik steeds strakker werken en kreeg ik er ook meer plezier in.


De achterkant was wel wat kaal dus daar ook nog maar een motiefje voor gemaakt, wel een beetje symmetrisch, maar wel zonder patroon of plan. Lekker om weer even met frivolité bezig te zijn, dat was weer even geleden.

Het koordje naaide ik om de tas, het begin en het eind haalde ik door de kraal met nog wat draadjes, en maakte daar een kwastje van. Ik ben er wel blij mee, groot genoeg voor de hoogstnodige dingetjes om mee te nemen, of om een projectje in te doen.



5 opmerkingen:

  1. Heel apart, het doet me aan de middeleeuwen denken. Mooi gemaakt en dan ook nog uit de losse pols, knap hoor!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Exquisitely unique and inspiring :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk bedacht en wat is hij leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is a completely beautiful shape and style🌷🌻🌷

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!