zondag 30 juli 2017

Kerstkransje


Al jaren lag er een kantklospakketje op me te wachten. Het zat bij een groot aantal 2e hands kantklosmaterialen die ik eens kreeg en leek compleet en niet al te moeilijk. Nu was ik afgelopen week dan bij m'n moeder om met haar te kijken wat we met een oud kantje zouden kunnen doen, en toen heb ik dit ook meegenomen. Het opzetten was ook wel wat ingewikkelder, dus ik was heel blij dat ze me hielp, maar na het eerste 'rondje' had ik 'm door en kloste ik zonder problemen verder.


En zo was hij gisteravond ineens af. En weet ik ook weer dat als een kantwerkje eenmaal op staat, het best makkelijk is om geregeld tussendoor een stukje te doen. Het patroontje heet oorspronkelijk Flower Bead Edging for a Pierced Brass Flower & Scroll centre. en is van C.V. Springett (Engeland, 1993). Er zat een samenvatting in het Nederlands bij.


Ik ben er blij mee hoe het is geworden, en vond het leuk om te doen. En fijn dat er weer iets uit m'n 'to do'lijstje is verdwenen. Hij hangt aan een kandelaar tot Kerst, dan krijgt hij een plekje in het boompje met kantjes.


Behalve deze, had ik nog een klein pakketje liggen, dat ik zelf gekocht heb, ik denk vorig jaar of het jaar ervoor op de Kantmarkt in Maarn, en die heb ik wel vast met m'n moeder doorgenomen en klosjes opgewonden... dus ik hoop binnenkort weer een kantwerkje te kunnen laten zien.

2 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!