zondag 8 januari 2017

Wiosna 2016 kleed klaar


Ja, het is gelukt met de eigen variatie rand. het lentekleed van het patroon van het blog van Renata Niemcyk is klaar. Het patroon is HIER te vinden, op het genoemde blog.


Omdat het garen hard minder werd, heb ik de laatste twee toeren vervangen door een eigen rand. Het gebruikte garen is Altin Basak 50 en ik heb het hele kleed met een naald gemaakt.


Het hele kleed is 55 cm in doorsnee nu, hier net klaar, nog ongeblockt. Ik vind wel dat naaldfrivolité door de manier van keren van het werk sneller opgespannen moet worden dan frivolité met spoeltjes gemaakt.


Ik heb 'm vochtig gemaakt en buiten op de tuintafel gelegd, die is wat ruwig, dus als ik 'm daarop in model leg droogt ie wel mooi in vorm op.


Het was een groot project en ik ben er best een beetje trots op dat ie nu af is. Vraag me niet wat ik ermee ga doen, eerst een poosje echt als kleed neerleggen denk ik, tot ik dat zat ben. En wie weet wat ik er dan nog mee verzin.


7 opmerkingen:

  1. Lovely tatting to see nice job on the colors too 💟😄💟

    BeantwoordenVerwijderen
  2. chapeau voor je kunstwerk! Heel mooi gedaan. Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flat vreselijk knap van je! Het is een schitterend werkstuk, je mag jezelf uitgebreid op de schouder kloppen..👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very pretty ! Nice solution with the edging design :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig geworden, Corina!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel mooi! Dat blocken is voor jou een koud kunstje, met zo'n tuintafel:-))
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!