woensdag 18 januari 2017

Update Magic


Deze blijft steeds weer liggen, en toch is hij niet zo heel ver meer af van voltooiing. Misschien is dat wel een voornemen voor dit jaar, om deze Magic nu eindelijk eens af te maken.


Dus ik nam deze maar weer eens ter hand en ik naaide er nog wat frivolitéwerkjes op, zoals deze vlinder en pitte de bloemen door. En nog een kruisje dat ik maakte om spoeltjes leeg te krijgen.


Laatst maakte ik een kleine gehaakte bloem, naar een patroon uit een oud boek, waar een patroon uit een nog ouder boek in staat. Best lastig lezen die oude patronen. Ik weet ook niet zeker of ik die laatste toer wel goed gedaan heb.


En deze bloem vond ook z'n plekje op de quilt.


Ik speelde wat met losse ringetjes van frivolité op het wat grote en saaie vilten stuk. En quiltte hier omheen. En eigenlijk is het ook wel weer leuk om te doen, dus wie weet...


Intussen heb ik daar ook wat op geborduurd, maar dat is nog niet helemaal af... wordt vervolgd dus!

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk om je frivolitéwerk te combineren met de prachtige quilt! Reuze knap al die kantwerkjes. Het ziet er uit als kantkloswerkjes, maar misschien heb ik dat wel mis; ik zal straks eens googelen (dan heb ik meteen weer iets nieuws geleerd vandaag :-)
    Veel plezier met het verder werken aan deze quilt; het wordt een echt juweel!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik had het echt helemaal mis! Ik heb op YouTube een paar filmpjes bekeken. Wat een leuke techniek. Ik bedacht meteen hoe zoiets er uit zou zien in dikker garen en dan bijvoorbeeld op een tas, maar oh,ik heb oo dit moment al zoveel onder handen...
      Frivolité gaat in ieder geval op mijn to-do-lijstje. Wie weet,ooit..
      Dank voor de inspiratie!

      Verwijderen
  2. Ik dacht ook kantkloswerk te herkennen! Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat byzonder die frivolitewerkjes erop. Je hebt nog bijna het hele jaar om af te maken. Ik vind hem mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love this quilt it is beautiful I love to see all the different elements that make it one of a kind💟😄💟

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou hem zeker afmaken hij is zo mooi en erg bijzonder met het prachtige frivolite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die moet je zeker proberen af te maken, zo'n mooie quilt en hij wordt elke keer specialer met elk detail dat je toevoegt, prachtig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!