zondag 22 januari 2017

Bezig met ... kleurtjes en technieken


Ik vond nog zo'n tas van katoen die ik jaren geleden eens kreeg van een pensioenfonds - ik heb geen zin om daar reclame voor te lopen, maar de tas is handig en ik heb al een tijdje alles van m'n atelier erin zitten. Ik wilde de tas lekker kleurrijk maken, met veel soorten handwerk erop.


Het begon eigenlijk met dit stukje weefwerk dat ik vond van toen ik kennelijk eens (jaren geleden) aan het experimenteren ben geweest met zo'n klein getouwtje. Toen dacht ik ineens weer aan die tas en dat het daar leuk op zou zijn.


Ik vond ook nog een paar experimentjes van naaldfrivolité met wol, waar ik een sluiting voor m'n winterjas mee maakte. Deze probeersels vond ik wel leuk voor bij de hengsels.


Verder naaide ik wat restjes stof aan elkaar en dit naaide ik weer vast op de tas. De puntjes aan de onderkant zijn dubbel genaaid, waardoor ze los konden blijven. Een stukje frivolité dat ooit ene boekenlegger had moeten worden paste er wel leuk op. Ik wil hierop nog gaan borduren en zo.


Lekker bezig in goed gezelschap, heerlijk creatief prutsen, zonder strak plan. Lekker het werk onder mijn handen laten ontstaan. Het haakwerk dat je hier en daar op de foto ziet, was een testhaaksel.


Lekker experimenteren met allerlei steekjes, inspiratie opdoend uit (oude) boeken. En ook wel beïnvloed door wat ik op Instagram tegen kom.


Ik geniet heel erg van dit gepruts, al geeft het wel een bende op de bank waar ik altijd zit. Die ligt vol met stofjes, draadjes, boekjes, naaigerei...


5 opmerkingen:

  1. Het ziet er erg leuk en veelbelovend uit. Veel plezier met verder creatief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke combi! Je verhaal is herkenbaar. Ik werk ook het liefst "freestyle", zonder vast patroon of idee. Go with the flow is het leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk samenspel van materiaal en kleur, maar zo handwerken ligt mij niet, maar jij weet er weg mee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love your many talents and how this kind of quilt shows this off 🌹😄🌹

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your many talents and how this kind of quilt shows this off 🌹😄🌹

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!