zaterdag 3 oktober 2015

Frivolitédag met nieuwtje


Vandaag was de workshopdag van de Nederlandse Frivolité(k)ring. Zoals altijd weer erg gezellig, inspirerend en kletste ik teveel om een van de drie patroontjes af te krijgen. Leuk ook om ook een paar van mijn bloglezers te ontmoeten ;-)

Bovenstaande foto is m'n werkje zover als het nu is, een patroontje van Corina Meyfeldt. Het was even creatief denken om de lange dunne kralen aan de picots te krijgen, maar uiteindelijk wist ik een oplossing te verzinnen en daar anderen ook weer blij mee te maken. Het garen kregen we erbij (jubileumjaar), en is blauw-wit verlopend. Nu ben ik niet zo'n blauwfan, maar dit vind ik toch wel mooi. En ik zie ook wel een combi met stoer vilt (grijsbruin) zitten, met wat rood... nou ja, je gaat het zien.

Nieuwtje
Samen met Hanke Hofstra (van Heikina.nl, dé frivolitéwebwinkel) kon ik een boek presenteren. Nou ja, boek, we hebben gekozen om de naaldfrivolité techniek uit te leggen in een losbladig systeem. Zodat we dit later nog kunnen uitbreiden en aanvullen. Behalve informatie over garens en techniekuitleg staan er ook een aantal patroontjes in, van heel makkelijk tot wat moeilijker met gebruik van kraaltjes ed. Dus even een spannend momentje, maar leuk dat we nu niet meer geheimzinnig hoeven doen! Foto volgt, het is nu te donker om een fatsoenlijke foto te maken.


Uiteraard lukte het weer niet om met lege handen naar huis te gaan... Wat gereedschapjes voor specifieke handwerksoorten. Daar ga je vast ook meer van zien. Kortom, leuk dagje uit, waarin de hobby centraal stond, vol leuke mensen, gesprekken en inspiratie.


3 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n dag met frivoliteesters onder elkaar, daar kan je weer even op teren. Wat een leuk nieuws dat jullie een boek hebben gemaakt, veel succes er mee. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig dat jullie boek gepresenteerd is. En wat leuk zon dag vol gezelligheid en inspiratie zeg ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was ook leuk om jou te ontmoeten hoor ;-)
    Mijn sneeuwster is inmiddels af. Het was inderdaad een gepriegel met die kraaltjes, maar het resultaat is heel leuk geworden.
    Ben benieuwd naar de aanvulling(en) voor jullie mooie boek. Zeker voor beginners een echte aanrader.
    Groetjes, Lindy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!