maandag 18 september 2023

Haaknaald

Ik had m'n lievelingshaaknaald, een 2,0 uit de set van Rito kennelijk vergeten met opruimen, en toen heeft de hond het handvat eraf gekloven. Nu was het niet heel erg, want die was al behoorlijk versleten, gelijmd en begon weer stuk te gaan... 

Tijd om een nieuw handvat te maken. Ik gebruikte cernit klei (een polymeer klei), marmerde drie kleuren, rolde die om de haaknaald en wreef het glad. Daarna kneep ik het platte stukje erin voor de duim (ik houd de naald bovenhands vast, als een mes dus). Best nog lastig om te doen alsof je haakt zonder ook een draad in je hand te hebben. Daarna een half uurtje in de oven en intussen heb ik er al weer een paar cactusjes mee gehaakt! 

Hoe lang gaat die mee... geen idee... Maar ik ben blij dat ik m'n lievelingsnaald weer kan gebruiken!

 

2 opmerkingen:

  1. Toch fijn zo handige oplossing.Succes ermee en hoop dat hij weer lang mee kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan! Berg 'm maar goed weg als je 'm niet gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!