maandag 11 september 2023

Fotoblog week 36

 

Een foto van dinsdag, deze week waren de nachtjes fris, vaak onder de 10 graden, maar naarmate de dag vorderde liep het op tot boven de 20, uitzonderlijk voor september. Meestal hebben we om deze tijd van het jaar de kachel al aan, zij het nog niet elke dag... 


Deze week niet zo veel foto's gemaakt, met de ochtendwandeling was het nog veelal mistig/grijs en later op de dag had ik teveel andere dingen te doen.


Zaterdag bij het werk tijdens een wandeling met een bewoner. Zo mooi met avondzon.

Intussen ben ik op m'n weekendbaan gaan minderen met de uren, niet die lange 10/11 uurs diensten meer. Ik heb een tijdelijk contract als diaconie assistent in onze kerkelijke gemeente, dat eind november afloopt, maar intussen is het besluit al gevallen dat ik daarna een vaste aanstelling krijg. Daar ben ik super blij mee, en daarom durf ik nu ook wel te minderen met m'n weekendbaan op de woongroep voor mensen met een beperking. 

Daardoor hadden we zondag na het werk nog tijd over voor een cabrio rit met picknick.


Hond ook mee.





Stenen uit de prehistorie bij Sjötofta.


Kennelijk gingen we de verkeerde kant op, het werd steeds meer bewolkt... en dat maakt het dan ook gelijk frisjes in de cabrio. 


Picknick zonder zon, maar toch heerlijk buiten bij de schaapjes. Dat was lang geleden, dus extra genieten.


Richting huis werd de lucht weer blauw... En het hondje was moe.





Op zo'n mooie dag vergeet je haast al weer dat het toch echt september is en de dagen korten... Vandaar zou nog zo'n mooie dag moeten worden al is het nu nog grijs, vanaf morgen weer regen...

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je reageerde op mijn blog, ik heb je een beetje gemist...
    Het is ieder jaargetijde prachtig bij jullie in Zweden. Wat een weertje hebben we de laatste weken hè.. Maar het kan niet zo blijven, het voelt ook een beetje tegennatuurlijk.
    Wat mooi om diaconie assistente te zijn! Op die manier kun je soms echt het verschil maken voor mensen...
    Ik heb de leuke cactussen cal ook langs zien komen, en ik denk dat ik er aan ga beginnen als ik eerst even een paar werkjes heb afgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto’s en wat fijn dat jullie nog lekker op pad zijn geweest :) Heerlijk wat koelere nachten, dan kun je tenminste lekker slapen. Ik kijk eerlijk gezegd uit naar wat koeler weer. Fijn dat vaste contract, dan heb je meer tijd voor je gezin en jezelf. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!