woensdag 27 september 2023

Foto's week 38: bos, tuin en klussen

 

Vorige week maandag, het water stroomt hard in de beek...


De herfstkleuren nemen langzaam maar zeker toe. Maar er valt nog wel te snoepen uit de tuin.




Een fantastisch cantharellen jaar, dit jaar! We gingen eigenlijk voor eikels en zo om mee te knutselen, maar we kwamen met paddenstoelen thuis donderdag...



Je ziet het, we hadden nog stralend weer deze week, met vooral donderdag 23 graden, onverwacht warm voor de tijd van het jaar. Normaal hebben we al lang de kachel aan, en nu kan ik nog steeds de was droog krijgen buiten!

Zaterdagochtend tijd voor een fotorondje in het bos...








En dan ook nog maar even in de tuin kijken...





Daarna gingen we in Smålandsstenar kijken, daar was een soort van jaarmarkt (dat is hier allemaal veel kleinschaliger dan in Nederland, en veel standjes van politieke partijen en zo) en de Drumgroep uit Gislaved had een uitvoering op het plein. Dat was verrassend goed moet ik zeggen, een creatieve show goed uitgevoerd. Echt leuk om te zien. Tja, met zo'n publieke functie als ik heb tegenwoordig was het misschien voor de rest van het gezin wat saai, ik kwam voortdurend bekenden tegen... 


We hadden nog een aardig stuk middag over, nog gauw even klussen voor we weer visite uit Nederland krijgen... De kastdeuren in de hal waren me al lang een doorn in het oog... Hier heb ik vast 1 deur gedaan, je ziet wat een verschil!



Nu zijn ze weer fris wit met nieuwe knopjes...


Zondagochtend weer het bos in...






Zondagavond dan ook nog maar...


Nog meer bosaardbeitjes en frambozen... (en aan m'n vingers hangen niet alleen de sleutels maar ook een zakje paddenstoelen...)

1 opmerking:

  1. Deze tijd van het jaar vind ik prachtig! Nog niet de echte herfst, maar wel die geheimzinnige sfeer 's morgens vroeg in de atmosfeer. Wat is het mooi bij jullie; ik denk dat ik daar ook wel aan zou kunnen wennen.
    Heerlijk dat kleinschalige; grote mensenmassa's schuw ik.
    En er is weer volop werk aan de winkel in de tuin hè... Voordat alles weer winterklaar is!
    Fijne week, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!