donderdag 26 december 2019

Wanten


Tijdje terug schreef ik over de wanten die ik aan het maken was in de naaldbinding techniek. Ik deed daarvoor een cursus en een verslag daarvan lees je HIER. Nu zijn ze eindelijk af. Het zijn de eerste, dus vooral het begin was nog niet zo netjes. Gelukkig stelde de cursusleidster ons gerust met dat het niet meer zichtbaar zou zijn na vilten. En nu het kerstvakantie is, vond ik de rust dat vilten ook aan te pakken. Toevallig heb ik in de wasruimte in de kelder een fijne oude wasbak met ribbels als een wasbord, dus dat ging super.


Voor het vilten zie je nog duidelijk hoe de vingerkant grof en onregelmatig gewerkt is, na het vilten ziet het er een stuk beter uit.


Maar een beetje saai vond ik ze nog wel. Nu vond ik dat er wel wat borduurwerk op mocht, en dan in de kleur van mijn favoriete zelfgebreide muts (patroon en garen van Dutch Wool Diva), zodat dit een set zou worden bij elkaar.


Kan goed zo hè, alleen nog ff speuren of ik ook nog een bijpassende shawl kan vinden, en anders heb ik een goede smoes er nog eens een te maken...


De kleur wilde niet goed op de foto, lijkt flets zo, met flits geprobeerd, maar dat was het ook niet helemaal, al lijkt de want op de grond redelijk op de juiste kleur groen.


Geen witte kerst hier in zuid-Zweden, dus ik heb ze nog niet uitgeprobeerd. Maar ik geloof wel dat ze lekker warm zullen zitten.

2 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!