dinsdag 24 juli 2018

Poppie op poppendag




Het blauwe meisje haalde ik vorige week tevoorschijn en ineens was ze helemaal terug in de gratie. Het was haar vergeven dat ze niet exact dezelfde jurk droeg als in het boek, maar een nieuwe jurk zou toch wel heel leuk zijn. Dl koos het stofje en de kleur katoen erbij en ik gebruikte hiervoor het patroon van Septemberspring dat bij Poppie zat, en ik toen ook in het groen heb gemaakt:


Toen wilde Poppie natuurlijk ook een nieuwe jurk, en gelukkig had ik nog een eenvoudig patroontje uit het digitale poppennummer van Blomsterstuga en dat werd deze:


Ook hier weer het stofje gekozen door dochterlief, uit een beperkte voorselectie. Alles met de hand genaaid terwijl dochterlief met ze aan het spelen was. Dus nu zijn de meiden klaar voor de zomer:


Dit keer een lijstje handwerkblogs die ook vaak op dinsdag meedoen met dinsdag poppendag gepikt van het blog van Juffrouw Ooievaar. Mis je iemand (of jezelf) in het lijsje - ik voeg je met alle plezier toe!




7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jurkjes, jij bent toch ook van vele markten thuis :)
    Daar kan DI heerlijk mee spelen.
    Ik hoop niet dat Julia ze ziet, ze heeft het ook al een tijdje over een nieuwe jurk. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk is ze ik ga poppie ook nog es maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die luchtige jurken kunnen ze nu wel gebruiken. Hippe dames hoor.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat zijn de meiden weer mooi! Maak je ook wel eens iets voor je dochter? Vast wel...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!