maandag 2 juli 2018

Kussens


Op zolder vond ik ook nog de kussens die ik als meisje in een hele rij op mijn bed had staan. Het kussen met de twee paardenhoofden rechts is het eerste kussen dat ik ooit borduurde, ik zat toen nog op de basisschool, in de paardenmeisjesfase.


Later ging ik over op de zeezoogdieren als zeehonden en dolfijnen en zo. Dat betekende automatisch veel blauw in mijn voorheen oudroze kamer... hmm...


Kussens knopen kwam er ook bij, al deze kussens zijn gemaakt tijdens mijn schoolperiode. Ik sliep onder een schuine kant, met het bed tegen de muur, daar had ik precies nog de kussenhoogte recht omhoog, daarna werd het schuin. Ik ben net zo lang doorgegaan tot de rij kussens genoeg was voor de lengte van het bed. Volgens mij mist er nog een, maar ik denk dat die de ontmoeting met motten niet overleefde en in de kliko is beland.


En deze vond ik ook nog, niet gemaakt door mij, maar door mijn man op school, met drie lagen op elkaar gestikt en dan soms 1, soms 2 laagjes weggeknipt.


4 opmerkingen:

  1. Wow, hats off to your younger self, good work.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is heerlijke nostalgie ja dat knopen heb ik ook gedaan maar waar ze gebleven zijn........???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig, vind deze kussen nog altijd eens leuk om tussenin te borduren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo je werkstukken uit je kindertijd te bekijken. Van je vorige blog heb ik ook al zo genoten. Ja, een zolder opruimen hoort bij een verhuizing. En wat ga je doen met de kussens? Uitdelen aan familie? Mee verhuizen? Of ergens opslaan?

    Lieve groet, Clarisse

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!