zondag 15 april 2018

Teneriffe


Nee, ik ga niet op vakantie, ik heb het over een kanttechniek waarbij je eerst draden spant, en daarop met knoop-, weef- of naaldkant-steken versieringen maakt.


Ik schreef laatst al over het Florella wiel, dit keer juist met een klein teneriffe wieltje bezig geweest en haakgaren 20, en dat leverde een mooi strak kantje op.


Op het maatje grotere wieltje zat nog een kantwerkje van heel erg lang geleden, geen idee wie hier aan was begonnen. Ik heb het er nu voorzichtig afgehaald en ga er nog wel iets mee doen al is het niet af. Toen het eraf was, zag ik ook 'le Teneriffe' op het dwarsbalkje staan.


Hoe meer ik ermee bezig ben, hoe meer ideetjes er ook borrelen voor toepassingen en experimentjes, dus wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Het is altijd leuk om een andere techniek te leren en naarmate je steeds wat uitprobeert gaat het steeds beter en mooier worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!