donderdag 5 november 2009

Vintage-rok: alvast wat details













Al een hele tijd terug ben ik begonnen om een spijkerrok aan te passen, een rok die van boven goed zat/zit, maar van onder een beetje raar viel. Gaandeweg werd het een steeds groter project, maar vorige week was ik dan zover dat het weer op een rok begon te lijken. Ik had eerst de rok afgeknipt, het bovenstuk wilde ik behouden. Daarna heb ik een strook gemaakt met soluvlies - daar had ik allerlei stofjes, draadjes en wolletjes tussen gelegd, heel veel erover heen genaaid, soluvlies weggespoeld. Eerst een strookje stof aan het bovenstuk gezet, gevolgd door de zelfgemaakte stof. Ik had bedacht dat er een stuk stof half ingezet moest worden wat uitloopt. En toen bleef het heel lang liggen, omdat ik zelf ook niet goed wist hoe het verder moest. Wel bleef ik stofjes, en bandjes en kantjes verzamelen die er qua kleur bij pasten. Vorige week viel het kwartje, stroken gemaakt van de stofjes, die aan elkaar gezet en onderlangs gemaakt (verticaal). Ik heb onlangs een roosjesmaker gekocht, en het proefroosje paste zowaar leuk bij de rok. Bandjes en kantjes zijn verdeeld over de rok. Nog wat stukjes spijkerstof (van de oorspronkelijke rok) geknipt - de eerste zitten intussen vast, met een festonsteek in dezelfde kleur garen als de stiksels van de oorspronkelijke rok. Uitstraling is een beetje vintage-achtig geworden, vind ik zelf. Heb nog heel wat vast te zetten, al die roosjes, kantjes en bandjes zitten nog met spelden... Maar het begint wat te lijken. Hier alvast wat detailfoto's, de hele rok komt wel als ie echt klaar is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!