donderdag 26 november 2009

Natuur van de wijs?


Nou, je zou het niet geloven, maar ik vond al het eerste sneeuwklokje in de tuin. Oké, wel vlak bij de zuidmuur van het huis, lekker warm plekje. Maar het is me nog niet eerder gebeurd dat ik al voor de Kerst een sneeuwklokje zie!

En ook zag ik de winterjasmijn nog niet eerder zo vroeg bloeien. Die bloeit vaak wel rond de Kerst al, maar is nu al een paar weken (!) bezig, zelfs al voor het blad er goed en wel af was. Ik heb 'm dan wel zelden zo vol bloemetjes gezien als nu!

1 opmerking:

  1. Hoi Corina,
    Het weer hier in het zuiden had vandaag meer weg van maartsebuien dan van herfst,er zat van alles tussen,donder,bliksem en de tuintafel met dikke laag hagel.
    En dan toch.....ontdek jij het eerste sneeuwklokje in de tuin. Aan het brede blad te zien gaat het om een kloon van de Galanthus elwesii,die bloeien in december.
    De Galanthus Reginae-olgae en Galanthus Peshmenii bloeien ook in de herfst.
    Hier kan je vele soorten vinden met foto
    http://www.sneeuwklokjes.info/catalogus.html#
    Groetjes aan een echte creatieveling!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!