donderdag 24 augustus 2023

CAL mini cactus deel 1



Vandaag gaan we van start! Zo leuk al jullie enthousiaste reacties, zowel hier als op Facebook. 

We beginnen met het bloempotje vandaag.

Toer 1: Begin met 6 vasten (v) in een ring naar keuze, (magic ring of 2e losse).

Toer 2: 2 v in elke v (12)

Toer 3: 1 v, 2 v in volgende, herhaal de hele toer (18)

Toer 4: 2 v, 2 v in volgende, herhaal de hele toer (24)

 
Toer 5: halve vaste in 1e steek, 1 losse, haak vasten in de achterste lussen, zodat je een randje krijgt. 


Toer 6: 2 v in de 1e steek, 11 v, 2 v in volgende, 11 v (26)
Toer 7: v in elke steek
Toer 8: 6 v, 2 v in volgende, 12 st, 2 v in volgende, 6 v (28)
Toer 9: v in elke steek
Toer 10: 2 v in eerste steek, 13 v, 2 v in volgende, 13 v (30)
Toer 11: v in elke steek
Toer 12: 7 v, 2 v in volgende, 14 v, 2 v in volgende, 7 v (32)
Toer 13: v in de voorste lussen (de lussen aan de binnenkant gebruiken we later om de potgrond vast te zetten) 


Toer 14: 1 halve vaste in 1e steek, 1 losse, keer het werk, haak vasten op de achterste lus, je haakt nu dus de andere kant op dan je steeds gedaan hebt. Sluit de toer met een halve vaste. 

Toer 15: 1 losse, vaste op elke vaste, sluit af met een halve vaste in de eerste steek van de volgende toer. Hecht af. 

Je bloempotje is klaar, maak je geen zorgen als je bodem een beetje bol wil staan, dat fixen we in deel 2. Ik kreeg hier en daar al de vraag of ze goed blijven staan, ja dat doen ze, daar is een simpel trucje voor, volgende week zien jullie hoe!


Veel haakplezier! 

8 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik het wel begrijp, maar de instructies voor toer 13 zijn een beetje verwarrend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inmiddels is het eerste bloempotje gereed en ben ik aan de tweede begonnen. Wat een leuk behapbaar werkstukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker erg leuk zet ik op mijn toedoe lijstje want nu gaat het nog niet lukken met mijn spalk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you so much for sharing this—it’s very nicely done and so creative—great fun! I did run into a little problem with Google translate, which all in all did a good job, but it had a section of trebles added where a section of singles belonged :) but I figured it out. Thanks again.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een leuk potje met dat randje. Eens even kijken of ik nog wat leuke restjes heb om te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk, en eenvoudig te haken. Wat schattig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, ik ben de afgelopen weken aan de slag gegaan met je mini-plantjes en oh... wat zijn ze leuk en verslavend om te maken! Morgen komt er een blogbericht over online...
    Hartelijk dank voor zoveel leuks!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!