vrijdag 15 oktober 2021

Crea 2021 - de U

 


Uh... wat moet ik nou met een U... het gekke was dat er eerst alleen meer Zweedse woorden omhoog kwamen. Kennelijk gebruiken we die letter hier wat vaker. Ull (=wol) enz.... Ik kwam eigenlijk niet verder dan Uil (Uggla in het Zweeds). En dat riep dochter dus ook als eerste. Dit frivolité uiltje maakte ik ooit op een frivolité dag in Tiel. 


Maar wacht eens, heb ik niet al heel lang een patroon voor een macramé uiltje liggen? En ja hoor, ook die kwam ik tegen bij het uitmesten van m'n hobbyhoekje. Had al keurig het patroon met garen, onderbord, en boekjes met de verschillende knopen klaar liggen, geen idee hoe lang al, een aantal jaren in elk geval. Het patroon en materiaal komt van de IJverige Dames. De boekjes niet trouwens. 


En zowaar het lukte nog ook! En ik vond het echt heel leuk om te doen. Gelukkig heb nog koord over en mooie patronen in de boekjes...


De U is natuurlijk ook van Uitdaging, en die heb ik mezelf gegeven met de Advent Uitdaging, wil je daar alles over lezen en/of meedoen, bekijk dan via dit label alle berichtjes daarover.

Eens kijken wat de andere deelnemers voor creatiefs hebben gevonden met de letter U. Doe je mee, maar mis je per ongeluk in de lijst, laat het weten, dan kan ik je toevoegen!

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je speciaal voor deze challenge een uil hebt gemaakt die al een poosje in de kast lag te wachten! In eerste instantie dacht ik dat hij groter was, maar bij het zien van de foto met de bladeren realiseerde ik me dat het uiltje wat kleiner was dan ik dacht. Die foto vind ik trouwens ook mooi; de kleuren van de uil komen terug in de bladeren en het gras.
    Het frivolité-uiltje is mooi en fijn, ik blijf het iedere keer weer knap vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meer dames hadden voor uil gekozen, maar de uiltjes die jij laat zien, zijn weer heel anders! Ik vind het leuk dat je deze technieken naar voren laat komen... Macramé lukt me nog wel een beetje, maar Frivolité bak ik niks van..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is weer een heel andere uil knap gemaakt hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee van je dochter.
    Mooi uiltje is het geworden.
    Héél lang geleden heb ook aan macramé gedaan en vond het echt heel leuk om te doen. Tja, waarom komt het er tegenwoordig niet meer van ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie uiltjes en leuke woordjes in het Zweeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk uiltje is dit geworden. Vroeger heb ik ook wel macramé gedaan, maar ik kwam niet verder dan de weitasknoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn beide mooie uiltjes geworden, de eerste heel fijntjes en klein [denk ik] Het uiltje gemaakt met macramé techniek is ook erg leuk en fraai van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij ook al iets afgemaakt, die U blijkt toch een waardevolle letter ;) Mooi geworden en wat knap dat je de techniek na al die tijd zo weer oppakt. Leuke uiltjes heb je :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!